• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Worksheet_Change werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolutionary

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Goedemiddag helpers,

Ben een tijdje afwezig geweest, heb niet veel in Excel kunnen sleutelen, ik heb zelfs nog 2 vragen op onopgelost staan geloof ik:o daar ga ik deze of volgende week weer even mee verder.

Ik heb nu een vraag over de Worksheet_Change functie in VBA. Als er een cel wijzigt wil ik dat er in de kolom ernaast de tijd en datum komt te staan van wijziging. Dat werkt prima als iemand zelf een cel wijzigt, maar als de cel wordt gewijzigd doordat deze gekoppeld staat met een andere cel dan werkt deze functie niet. Ter verheldering: ik heb bijvoorbeeld in B3 een ALS-functie staan, waarvan de uitkomst afhankelijk is van de waarde in een ander excelbestand. Als de waarde in B3 wijzigt dan wordt de datum en tijdstip in de kolom ernaast niet aangepast.

De worksheet_change ziet er als volgt uit:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
'Datum laatste wijziging
    If Not Intersect(Target, Range("b3:b40")) Is Nothing Then
        Target.Offset(, 2).Value = ""
        Target.Offset(, 2).Value = Now
    End If 

If Not Intersect(Target, Range("c3:c40")) Is Nothing Then
        Target.Offset(, 1).Value = ""
        Target.Offset(, 1).Value = Now
    End If
End Sub

Gebruik ik de verkeerde functie? Of moet de code misschien iets aangepast worden?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Tim

nee, inderdaad niet, de event is de wijziging in dat ander bestand, je zal zeer vindingrijk moeten zijn om dat in dit bestand te kunnen onderscheiden. Misschien kan je ergens de huidige waarden van die cellen wegschrijven naar een hulpgebied en telkens als excel herrekend de 2 dan vergelijken en passend actie ondernemen, maar dat is nogal zwaar op de hand ... .

Hmmm dat is balen dan... :confused:

Misschien kan ik met voorwaardelijke opmaak een eind komen.

Ik laat de vraag nog even open staan voor het geval iemand anders nog een suggestie heeft.

Bedankt voor je reply in ieder geval cow18:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan