• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Workshops indelen op basis van voorkeur

Status
Niet open voor verdere reacties.

skso25

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2017
Beste forumgebruikers,

Ik heb jullie hulp nodig ;)
heb een bestand met ruim 150 aanmeldingen voor workshops. Ze moesten allemaal hun top 3 van 5 workshops aangeven.
In het excel bestand heb ik dit aangegeven door in kolomnamen de verschillende workshops te vermelden. De voorkeur is aangegeven middels 1, 2 of 3. Vanwege de privacy heb de echte namen gewijzigd in naam 1 t/m 155.

De workshops worden op 4 momenten op een dag aangeboden, om 10.00 uur, 11.00 uur, 13.00 uur en 14.00 uur. Er kunnen maximaal 15 deelnemers per workshop per tijdstip ingedeeld worden. Dan hou ik er 5 over, die moeten wel nog geplaatst worden.
Deelnemers moeten zoveel mogelijk ingedeeld worden op voorkeur 1 en dan voorkeur 2 etc.
Handicap is ook nog dat degene die op de ochtend worden ingedeeld ook op de ochtend hun 2e workshop volgen, evenzo voor de middagdeelnemers. Er mag dus niemand over 2 dagdelen verspreid worden.

Ik sluit het excel bestand bij. Op blad 1 de namen en voorkeuren, op blad 2 de tijden.

Is het in excel mogelijk om behulp van draaitabellen of allerlei formules/voorwaarden dit automatisch te roosteren?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Misschien ben je iets met de bijlage.
Voor elke workshop wordt automatisch een apart blad gemaakt(dat kan afgedrukt worden).
In plaats van een top 3 aan te geven, kan een deelnemer zien of er nog plaatsen vrij zijn.
Je ziet maar of je er iets mee kan doen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan