workstation service weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kossd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Bij Systeembeheer services moet workstation service staan toch, Die ben ik dus kwijt:confused:
Is het apart te installeren? Bijna niks te vinden op Google

Dus lukt het ook niet om client voor microsoft network service te installeren.
(Fout Kan opgegeven module niet vinden)

Wat is er nog mogelijk? voordat ik XP home opnieuw ga installeren.

Laatst bewerkt:
Zo een paar mogelijkheden:
1. Doe een Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Hierbij heb je een XP van dezelfde taal en soort als je nu gebruikt (dus misschien XP Home NL) van hetzelfde Service Pack niveau als je nu op je pc hebt.
Dus heb je bijv. SP3 geïnstalleerd staan op je computer, dan zul je SP3 geïntegreerd moeten hebben in een nieuw-gemaakte XP CD.
Zoek hier op het forum of op google naar: nlite xp slipstream
om te achterhalen hoe je zo'n cd zou kunnen maken.
2. Draai de Wizard Netwerk instellen. link voor beschrijving ervan.
3. Verwijder Client voor Microsoft netwerken, herstart de pc, en voeg deze Client weer toe.
4. Voeg de lanmanworkstation dienst opnieuw toe aan de registry, en herstart de computer hierna:
sc create lanmanworkstation binpath= "C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs" type= share displayname= "Workstation" error= normal start= auto

Volledigheidshalve hier ook de commando's voor de Computer Browser service en de Secondary Logon, maar gebruik die alleen als die services ook verdwenen blijken te zijn:

sc create browser binpath= "C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs" type= share displayname= "Computer Browser" error= normal start= auto depend= "LanmanWorkstation/LanmanServer"
sc create seclogon binpath= "C:\WINDOWS\System32\svchost.exe -k netsvcs" type= share displayname= "Seconday Logon" error= ignore start= auto

Als Windows ergens anders staat, natuurlijk de padnamen aanpassen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas het is nog niet gelukt

Bedankt voor de snelle reactie.

Helaas het is nog niet gelukt, XP CD met sp3 gemaakt en sfc /scannow, computer opnieuw gestart, maar nog geen workstation service te vinden.

Als ik Client voor MS netwerken wil installeren krijg dit antwoord: Kan het aangevraagde onderdeel niet toevoegen, fout kan opgegeven module niet vinden.

In mijn register vind ik wel iets van lanmanworkstation, ik weet niet hoe en waar ik iets moet toevoegen.

De commando's die ik je in stap 4 gegeven heb kun je uitvoeren via het Start -> Uitvoeren vakje of uitvoeren vanaf een CMD-venster.

Let op de spaties die staan achter de '=' tekens, die horen er namelijk echt, dus ik zou zelf kiezen voor plakken in het Start -> Uitvoeren vakje en vandaaruit uitvoeren.

Tijs.

workstation service terug te halen

Bedankt Tijs Het is gelukt om workstation service terug te halen . maar als ik op start druk, zie ik dit: Kan de workstation-service op de locale computer niet starten.
fout 2: het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

alleen Computer Browser te zien bij: De volgende systeem onderdelen zijn afhankelijk van deze service volgens mij moet hier meer staan.

Wat nu? er is niet veel over te vinden op internet.

Koos

Kijk of het bestand C:\WINDOWS\System32\svchost.exe wel bestaat, want dat wordt aangeroepen (zie de sc create regel).

Tijs.

Alles opnieuw

Sorry ik kon niet langer wachten en het was een rotzooitje op de PC, dus heb ik alles op nieuw geinstaleerd, nu doet hij het weer.
bedankt voor het helpen.

Groet, Koos

Geen probleem.

Graag nog even de vraag als opgelost aangeven. Klik hiervoor op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan