WorkStation voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Ik heb gisteren een mooi workstation gekregen. Maar daarnet draaide de ventilator van de voeding niet meer. En die voedingen van zo'n workstation zijn anders van vorm als een gewone voeding dus ik kan er geen andere in stoppen.

Iemand raad?

En om welk model workstation gaat het precies? merk, type?

Bij mijn weten zit er in een Compaq Professional Workstation ap550 een standaard ATX voeding, het zou geen probleem hoeven op te leveren een andere voeding te vinden.

Nee, bij de voeding is de aansluiting breeder op het moederbord als een andere voeding. En ik wil niet al te veel geld aan uitgeven aangezien het een P3 workstation is.

Laatst bewerkt:
Kan het niet zijn dat de ventilator enkel aanslaat als de voeding vnbinnen te heet word?

Nee, bij de voeding is de aansluiting breeder op het moederbord als een andere voeding. En ik wil niet al te veel geld aan uitgeven aangezien het een P3 workstation is.

Aangezien ik eigenwijs ben, ben ik naar zolder gegaan en heb daar de Deskpro kast tevoorschijn gehaald......en ja hoor, gewoon een standaard ATX voeding met 20 pins aansluiting, de fan behoort daar gewoon altijd van te draaien.

Aangezien ik eigenwijs ben, ben ik naar zolder gegaan en heb daar de Deskpro kast tevoorschijn gehaald......en ja hoor, gewoon een standaard ATX voeding met 20 pins aansluiting, de fan behoort daar gewoon altijd van te draaien.

Die voeding is 24 pins.

Dan is het een dus een ATX 2.0 voeding, die hebben een 20/24 pins aansluiting.
atx24and20.jpg

Ook gewoon te koop voor weinig geld.

[edit]
psu_v3_20_24_pin.gif

Ook in 'deelbare' uitvoering, dus te gebruiken voor 20 of 24 pins aansluitingen

[/edit]

Laatst bewerkt:
Dan is het een dus een ATX 2.0 voeding, die hebben een 20/24 pins aansluiting.
atx24and20.jpg

Ook gewoon te koop voor weinig geld.

[edit]
psu_v3_20_24_pin.gif

Ook in 'deelbare' uitvoering, dus te gebruiken voor 20 of 24 pins aansluitingen

[/edit]

Ik heb een oplossing. ik heb gewoon de fan niet meer aangesloten IN de voeding, maar gewoon met een kabeltje naar een veodingsstekkertje zodat ie du uiteindelijk ook draait. Dus dan draait hij nu ook constant.

Kan het niet zijn dat de ventilator enkel aanslaat als de voeding vnbinnen te heet word?

Die kans is best heel groot. Ik denk dus dat je voor niets die fan anders hebt aangesloten. Sterker nog: je hebt nu een veel luidruchtigere voeding.

Die kans is best heel groot. Ik denk dus dat je voor niets die fan anders hebt aangesloten. Sterker nog: je hebt nu een veel luidruchtigere voeding.

Nou, ik had gisteren de fan aangeslote op de standaart weg. De ventilator draaide niet en de voeding werd wel heet. Ik vertrouwde het niet.

Nee de ventilator in de voeding draait nu niet echt supper snel, laat ons zeggen dat ie iets harder draait dan in een andere voeding.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan