World of Warcraft installatie-probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Hallo !

Een kleinzoon van me (11 jaar) heeft sinds 6 mnd. een door mij gebouwd PC'tje:

P3 800 Mhz.
512 Mb
15 Gig HDD
32 Mb graka.

Hij probeert nu daar World of Warcraft op te installeren (4 CD's), omdat z'n oudere broer dat ook speelt (maar die heeft een dual-core, 256 Mb graka 2 Gig etc.)

Bij de derde CD krijgt hij de melding: Patch Data is bad (source CRC mismatch) 1278676696

en de installatie gaat niet verder.

Ligt dat gewoon aan het feit dat de PC nauwelijks aan de minimale systemspec's voldoet, of is er een andere oorzaak ?

Ik hoop op het laatste, anders ben ik bang dat ik alweer wat in elkaar moet flansen voor de familie.

Vast bedankt,

Harry.

Ik denk dat de cd corrupt is. Probeer de 3e cd eens gewoon te copieren naar de harde schijf.

Hoi !

Gaan we volgend week-end proberen !

In dank,

Harry.

ook leuk om te weten, om WoW te spelen moet je voldoende schijruimte hebben én nog is 5 gig extra dus dat kan miss nogal moeilijk gaan met 15gig hd

Hoi !

Dat laatste blijkt inderdaad het grootste probleem, en de systemspec's zijn kiele-kiele.

Ventje is nu aan het sparen, met wat hulp van Opa, voor een snellere PC !

In dank,

Harry.

WoW gaat inderdaad heel wat gig nodig hebben..(denk aan 10 gig inclusief The burning crusade+patches). Verder is het met die spec echt nauwelijks speelbaar :S.
Ik heb een Dual core X2 Athlon 4800+ met een 1900xt en 1gig ram en ik maak nog de occasional framedrop mee.
Ik zeg: er niet aan beginnen..

Overigens staan de installatiecd's erom bekend vaak gewoon niet te werken.. Zelf download ik het spel altijd via nieuwsgroepen (en anders gewoon legaal via de website, trial accountje aanmaken en dan kan je hem gratis downloaden)..

Maargoed, begin er dus maar gewoon niet aan, hij gaat niet lekker draaien op die desktop :E

Je kunt ook even naar Intertoys, daar hebben ze voor € 2,50 trial setjes liggen met een 14 dagen trial key en, wat belangrijker is, de hele versie van WoW op 1 DVD, dus geen geklooi met installatiecd's

Ik wil nog even melden, u zoon is 11 jaar.. In mijn mening denk ik niet dat het spel geschikt voor hem is.. Het spel is zo vreselijk uitgebreid, en gaat zeer lang duren om hoog te komen.. Is gewoon mijn mening hoor.. Maar ik denk wel dat zijn oudere broer hem kan helpen natuurlijk :) Probeer eerst anders even een Trial - Set kun je zo gratis krijgen via
wow-europe.com kun je even 10 dagen bekijken hoe het echt is. Want als je wel gaat spelen, gaat het spel je geld kosten.. Want je moet constant om maanden betalen via internet of met een Pre-Paid Gamecard.

Harry,

Misschien is Guild Wars een betere optie. Hiervoor hoef je niet maandelijks te betalen. Het word door vele mensen gespeeld en is inmiddels al behoorlijk afgeprijst in de winkel. Er zijn meerdere hoofdstukken en een uitbreiding. De pc die je kleinzoon nu heeft zou dit spel aan moeten kunnen gezien de minimale eisen.

Maar ook bij dit spel zijn updates nodig en ruimte op de HD innemen.

Minimum System Specs:
Windows XP/2000/ME/98
Intel Pentium III 800 Mhz or equivalent
256 MB RAM
CD-ROM Drive
2 GB Available HDD Space
ATI Radeon 8500 or GeForce 3 or 4 MX Series Video Card with 32MB of VRAM
16-bit Sound Card
Internet connection
Keyboard and mouse

Recommended System Specs:
Windows XP/2000/ME/98
Intel Pentium III 1GHz or equivalent
512 MB RAM
CD-ROM Drive
2 GB Available HDD Space
ATI Radeon 9000 or GeForce 4 Ti Series Video Card with 64MB of VRAM
16-bit Sound Card
Internet connection
Keyboard and mouse
Updated: 05 July, 2005

Hallo !~

Jullie allen hartelijk bedankt !

Zo heeft deze opa tenminste wat spelkennis opgedaan.

A.s. weekend ga ik het een en ander daar proberen.

Greetz,

Harry.

Hallo !~

Jullie allen hartelijk bedankt !

Zo heeft deze opa tenminste wat spelkennis opgedaan.

A.s. weekend ga ik het een en ander daar proberen.

Greetz,

Harry.

Ik heb eventueel nog wel een trialkey van Guild Wars liggen. Die is goed voor 14 dagen of 10 uur spelen. Welke ook maar eerst komt. Kan je proberen of het een beetje draait op de PC van kleinzoon!

Is absoluut niet illegaal, want deze krijg je erbij als je het spel koopt, zodat je een vriend ook een kijkje kan laten nemen. Mocht je balangstelling hebben stuur maar een berichtje.

Hoi !

Bedankt vasr @Lite112 !

Ik stuur je zo en mailtje,

Geef me dan ook even een link waar ik het spel kan downloaden !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan