Worm pykse.M.1

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Vandaag heeft mijn Avira AniVir worm pykse.M.1 gedetecteerd (laptop Vista Home).
Op buitenlandse fora kom ik een aantal meldingen tegen van gisteren. Schijnt me een nieuwe worm die nogal moeilijk te verwijderen te voorzover ik de buitenlandse talen goed begrijp. Is hier al iemand met meer ervaring? In quarantaine en verwijderen schijnt niet afdoende te zijn.
En wat doet de worm?

We hebben Norton erafgegooid toen de 3-maanden-na aanschaf licentie verlopen was......Avira heeft tot nu toe altijd uitstekend gefunctioneerd. Dus met Norton zal niet meer lukken vrees ik. Andere opties?

Hoi !

Dat is juist het probleem !

Eraf gooien is niet genoeg; je moet de Norton Removal Tool draaien (zie de link in mijn vorige post).

Naar alle waarschijnlijkheid is de worm dan verdwenen.

Al meerdere malen zelf meegemaakt.

Greetz,

Harry.

Spraakverwarring geloof ik....Ik heb de WORM er niet afgegooid (die zit nu in quarantaine) maar Norton (half jaar geleden ofzo)... en kan dus de removaltool niet meer draaien. Of kan dat dan nog wel?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Dat kan niet alleen, dat is noodzakelijk !

Geen spraakverwarring; als je Norton eraf hebt gegooid zonder gebruik van de tool blijft er van alles achter.

En daarop reageren andere virusprogramma's.....

Greetz,

Harry.

En na vervolgens een nieuwe scan met AntiVir zou ik de worm zonder problemen en definitief uit de quarantaine- bak moeten kunnen verwijderen?

gelukt en bedankt!
Maar wat ik nog niet helemaal snap: is het definitief verwijderen van een virus uit quarantaine soms moeilijk alleen omdat (de resten van) 2 virusscanners conflicteren?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan