Worm Win32/Bagle.gen!C

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
(Eer)gisteren is met windows update KB890830 MS Windows Malicious Software Removal Tool meegekomen.
Na het opstarten van de computer wordt gevraagd of de tool zijn werk mag doen. Hij ontdekt telkens de worm Win32/Bagle.gen!C, die niet automatisch verwijderd kan worden.
Aangeraden wordt de worm te lijf tegaan met een virusscan. Ik heb een betaalde versie van AVG, maar deze vangt niets.
Ook bij een volgende opstart vraagt de tool zijn werk weer te mogen doen. En met hetzelfde resultaat.
Ik gebruik windows vista ultimate
Kan iemand mij helpen dit probleem aan te pakken

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik ga ermee aan het werk

Ik heb de beide programma's hun werk laten doen. De eerste van PCtools scant maar verwijdert eventueel gevonden bedreigingen niet. Het programma vond wel enkele dingen, maar het had niet de naam van de worm.
Superantispyware vond ook een en ander, en dat kon wel verwijderd worden. Echter hier zat ook de worm niet bij.
Ik heb vervolgens de eerder genoemde update nog weer eens uitgebreid zijn werk laten doen, en deze komt toch weer uit bij de eerder genoemde worm, die ook niet kan worden verwijderd door het programma.
Ik weet het dus niet. Misschien is het toch loos alarm.
Ik wil er nog een vraag aan koppelen. De bedoelde update staat los van windows defender.
Wanneer ik de computer opstart komt iedere keer de vraag of ik m.b.v. de update de computer wil laten scannen, hetgeen weer leidt naar de worm, die andere programma's niet vindt. Is het verstandig deze update te verwijderen?

Ik weet niet of dit de goede plek is om een HijackThis log te plaatsen, maar ik probeer het toch maar.
Ik hoop dat een deskundige in het kader van mijn vraag over het opsporen en verwijderen van de Worm Win32/Bagle.gen!C zijn licht wil laten schijnen over deze log.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:48:07, on 12-2-2009
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18372)
Boot mode: Normal

Laatst bewerkt door een moderator:
Er worden op Helpmij geen HijackThis logjes meer nagekeken. Je kan je hiervoor vervoegen tot Bluemedicine.be, HijackThis.nl of Nucia.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan