worm?

• Onderwerp starter Onderwerp starter teco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

teco

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
Sinds kort maak ik gebruik van internet-radio. Vanaf dat moment krijg ik bijna elke 5 minuten de melding dat Norton een inbraakpoging van een worm heeft afgeslagen. Hebben die veelduldige meldingen met het gebruik van internetradio te maken?

Bedankt voor je reaktie.

Ik luister vaak naar diverse radiozenders maar heb daarbij nog nooit een inbraakpoging gemeld gekregen door Norton,

Bedankt voor het reageren.

Dan ben ik momenteel blijkbaar bij iemand erg in trek.

nog steeds een worm?

Ik krijg de laatste weken enkele malen per uur van Norton een virusmelding met de volgende gegevens:

MS ASN1 integer overflow TCD
81.59.156.151 ( het getal hier tussen haakjes wisselt steeds )
risico: hoog
IP: 3 ECA4E ( 81.59.en hierna wisselen de getallen steeds )
poort: netbios-ssn ( 139 ).

Kan iemand mij vertellen wat deze melding inhoudt en of het risico inderdaad hoog is?

Bedankt voor de reakties.

Ik heb gescanned met Norton en met jouw suggestie, TrendMicro. Er zijn geen onrechtmatigheden gevonden. Ik vroeg me alleen af, waarom ik ineens zo mateloos in trek schijn te zijn bij deze worm en of er meerdere gebruikers met dit probleem zijn. Ook was ik nieuwsgierig naar de betekenis van de code van deze worm en de herkomst.

het enige wat ik kon vinden was een artikeltje over integer overflow TCD link: http://72.14.203.104/search?q=cache...TCD&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=5&client=firefox-a

dit gaat over een lekje in firefox, waarbij deze worm/virus kan worden geinjecteerd in je computer, tis alleen zo dat je daar wel de website van de virus/worm schrijver moet bezoeken. Heb je zelf het idee dat dit best eens zo zou kunnen zijn, dan is waarschijnelijk windows opnieuw instaleren de oplossing.

Opnieuw installeren is uiteraard niet onze hobby, maar als dat de oplossing is, zal ik het graag doen. Heeft het eventueel zin om een herstelpunt te nemen van een paar weken geleden? Of moet ik gewoon grondig te werk gaan?

Inmiddels heel erg bedankt voor je reactie!

krijg je nog steeds last van aanvallen?
is je virus scanner helemaal up to date en nog eens een scna gedaan?
heb je ook anti spyware ( bijv: hitmanpro) op je computer zitten en die ge-update en mee gescant?

heb je firefox en/of internet explorer al ge-update, heb je windows al helemaal ge-update.

als al deze vragen ja zijn en je hebt er nog steeds heel veel last van, dan lijkt her instaleren mij een betere optie. een herstepunt is mooi, maar met een beetje pech is de worm/virus resistent daartegen en heb je dat herstelpunt voor niks gedaan.

Ik heb de computer nu een uurtje aanstaan en nog geen aanval gekregen. Zo de wens de vader van de gedachte is, mag het wat mij betreft best een tijdelijk euvel zijn geweest.
Bij mijn weten is alle belangrijke software goed bij de tijd.
Ik heb overigens geen Firefox op mijn computer.

Wel ten zeerste bedankt voor het meedenken.
Ik houd alle informatie voorlopig bij de hand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan