Worm

• Onderwerp starter Onderwerp starter jgb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jgb

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2002
Mijn computer is besmet met de win 32.worm.autorun.mk en is daardoor ontzettend traag.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze worm kan vinden en waarmee ik hem kan elimineren?

Georg

even de volgende handelingen doen

Als je mbam nou niet geinstalleerd krijgt, omdat internet het niet doet, ga dan even naar een andere computer zet de setup van mbam op een usb stickje en installeer daarna de setup bij je pc. (als je link 1 leest snap je wat ik bedoel)

Doe alleen stap 1 bij de eerste link, hierna kan je naar link 2 gaan (hijack)

link 1 http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?p=374154

link 2: http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=12 (even 3 berichte naar beneden scrollen, daar staat ''Handleiding Hijack'' die moet je even volgen

Bedankt Sims voor je snelle reactie en advies.
Ik heb malwarrebytes geïnstalleerd en de worm met succes kunne verwijderen.

Gr. Georg

tip

ik weet wel met welk programma je die virus kan verwijderen (heb hem zelf ook gehad) dan moet je avast downloaden

Een worm is, net als een virus, bedoeld om zichzelf te kopiëren van de ene op de andere computer maar kan dit automatisch. Eerst neemt een worm bezit van de functies op de computer waarmee informatie of bestanden worden verzonden. Zit een worm eenmaal in uw systeem, dan kan hij zich zelfstandig verspreiden. Een groot gevaar van wormen is hun vermogen om zich in grote hoeveelheden te kopiëren. Een worm kan, bijvoorbeeld, kopieën van zichzelf sturen naar iedereen in uw e-mailadresboek, en als hun computers vervolgens hetzelfde doen, veroorzaakt dat een domino-effect van druk netwerkverkeer dat een bedrijfsnetwerk en zelfs heel internet kan vertragen. Een nieuwe worm kan zich razendsnel verspreiden. Wormen veroorzaken opstoppingen in netwerkverkeer, zodat het lang kan duren voordat u (of iemand anders) webpagina's op internet te zien krijgt.

maar avast verwijdert hem

(avast skent heel lang is normaal p.s. doe zorgvudige sken heb ik ook gedaan 11 viruse en een week later dee ik het weer en hij was pas bij 25 %)

Hoi Stefan,

Bedankt voor je reactie echter had ik de worm al op een andere manier verwijderd.

Gr. JGB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan