Worm_ranchneg.d

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandra-1

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
920
Hallo,

Ik heb mijn pc gescand met housecall en ik kreeg de volgende virusmelding :

Virus : WORM_RANCHNEG.D
Virusactie : KanNietBenaderen
C:\WINDOWS\SYSTEM32\mszs....


Kan iemand mij zeggen hoe ik deze weg kan krijgen. Ik heb al gescand met ewido anti maleware maar die kan niets vinden.

Als ik naar de map ga C:\WINDOWS\SYSTEM32\ dan zie ik daar wel een bestand tussen staan met de naam mszsrn32.dll staan maar ben niet zeker of het dat wel is, maar bij de eigenschappen van dit bestand staat dat dit zou gemaakt zijn op 14 februari 2007.

Kan iemand mij hiermee aub helpen?

Groetjes, Sandra
 
Het bestand wordt inderdaad aangemaakt door die worm dus je mag het bestand verwijderen.

Lukt dit niet, probeer het verwijderen dan in de Veilige Modus.
 
Ok bedankt voor deze weer hele snelle reactie ik ga het zo meteen proberen!

Groetjes, Sandra
 
Oke, succes!

Als het verwijderen normaal niet lukt, en in de Veilige Modus niet lukt, probeer het dan eens met Unlocker.
Downloaden en installeren, en dan rechsklikken op bestand en dan Unlock.
 
Ik kon het niet op de normale manier verwijderen en ik probeerde op te starten in veilige modus en dat lukte ook niet.
Toen ben ik naar start- uitvoeren gegaan en heb daar MSCONFIG ingegeven en ben daar naar "boot.ini" gegaan en heb daar een vinkje gezet bij "safeboot" en heb toen mijn pc terug opgestart en toen starte hij op in veilige modus.
Ik heb het bestand dan zo willen verwijderen maar dat lukte ook niet ik kreeg de melding : kan mszs niet verwijderen de togang is geweigerd.
Dus dan ga ik het nu met Unlocker proberen en laat u daarna nog iets weten.
Alvast bedankt voor je hulp!

Groetjes, Sandra
 
Ik heb Unlocker gedownload en geinstalleerd en nu staat er onderaan in mijn scherm een icoontje van Unlocker en als ik daar rechts op klik dan zie ik staan Hide - Autostart (daar staat een vinkje bij) - Close en ik kan nergens Unlock vinden.
 
Michael4446 of iemand anders zou je mij kunnen verder helpen aub.
Michael4446 dat progr werkt niet bij mij zoals ik gisteren al zei heb je
miss nog andere mogelijkheden?

Groetjes, Sandra
 
Oke, dan gaan we dit proberen:

1) Download hier GiPo@FileUtilities ( download start gelijk )
2) Installeer daarna het programmaatje.
3) Klik met rechts op het bestand dat je wilt verwijderen en kies voor GiPo@FileUtilities, en dan voor Delete on next boot.
4) De pc start nu opnieuw op, en kijk na het opnieuw opstarten of het bestand weg is.

Succes!:thumb:
 
Ik wou even laten weten dat het me toch gelukt is
met het eerste progr dat je had gezegd ik had het
alleen verkeerd gedaan in begin.
Bedankt Michael4446 voor je hullp!!!

Groetjes, Sandra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan