Worms 4: Mayhem PC herstart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malibu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Na een lange tijd besloot ik om worms 4: mayhem weer eens uit de kast te pakken.
Inmiddels loopt de PC niet meer op windows XP maar op windows 7, installatie gaat goed, maar zodra ik het spel wil spelen begint hij al raar te doen. Hij zegt dat ik geen administratie rechten heb, lijkt me sterk want ik ben de hoofd gebruiker van me eigen pc neem ik aan. Maar goed dan maar via (uitvoeren als administrator) dan geef hij aan dat de installatie met suc6 is afgerond en dat de pc herstart moet worden.

Prima dit doe ik maar echter dan begint het probleem, de pc wil niet opstarten en gaat opzoek naar een probleem dit probleem word herstelt en de pc word weer opnieuw opgestart. Wat is er hersteld? Wormd 4: mayhem is weer van de pc af.

Wat het probleem is weet ik niet, misschien hebben jullie een idee?

Bvbd

Installeer het spel nog eens. Zodra de installatie klaar is, (herstart dan niet!) rechtsklik op de snelkoppeling, en druk op Eigenschappen. Ga naar het tablad Compatibiliteit, en zet de compatabiliteit mode op Windows XP.

Kijk dan of het spel werkt of niet.

Probleemmpjes,

Heb geprobeerd wat je voorstelde, echter stond het spel al op XP (3).
Heb de laatste versie aangeklikt die er stond (vista (2)) helaas werkte dit ook niet. Windows 7 stond er niet tussen.

Nu zie ik dat het spel niet verwijderd is maar het opstarten lukt nog steeds niet hij vraagt wederom om te herstarten (wat me waarschijnlijk weer bij het zelfde probleem brengt). Opnieuw opstarten via start lukt echter wel maar dan vraagt hij bij het opstarten van het spel wederom om een herstart

De fout die gevonden word met het opnieuw opstarten via het spel worms 4: mayhem is:

essentieel bestand C\windows\systeem32\drivers\sfsynco2.sys voor opstarten is beschadigd.
herstelbewerking: bestandsherstel
resultaat: mislukt
foutcode = 0X2

Wat ik ook uit de fout opmaak is dat het spel op 32bit draait toch? Mijn laptop draait op 64bit, maar neem aan dat dit geen probleem moet zijn want heb wel meer spellen die niet op 64bit konden.

Laatst bewerkt:
essentieel bestand C\windows\systeem32\drivers\sfsynco2.sys voor opstarten is beschadigd.

Naar aanleiding van het bovenstaande heb ik even gezocht en het blijkt dat dit spel beveiligd is met StarForce. Het gaat hier om een oudere versie van SF (v3) die niet compatibel is met Windows 7, ook niet na een driver update: bron.

Het herstarten is normaal en noodzakelijk omdat na het starten van het spel de SF drivers geïnstalleerd worden. Een herstart is dan nodig om de drivers goed te laten werken, alleen gaat dat dus in dit geval niet op Windows 7.

Er zijn 2 dingen die je kunt doen:

1. Een dual-boot maken door Windows XP erbij te installeren of een virtuele Windows XP (Virtual PC/VMWare);
2. Op zoek gaan naar een crack zodat je het spel toch op Windows 7 kunt spelen.

Het is sowieso een goed idee om de StarForce driver removal tool te downloaden, zodat alle restanten van deze kopieerbeveiliging van Windows 7 verwijderd worden.

Laatst bewerkt:
Heb die removal gedownload maar krijg: no protection drivers found to remove.

Weet niet echt of dat goed is :P

Bedankt voor je tips maar ben niet echt zo'n pc kenner :$ dus snap niet echt wat je met de eerste bedoelde (A) altans denk wel dat ik het snap je wilt dat ik win XP naast win vista installeer op de pc (dat is wat ik er uit opmaak). Maar hoe krijg je 2 software programma's op 1 pc :$ en om nou voor 1 spel xp er op te zetten ?!

Dat 2de snap ik nog wel haha :P

Heb die removal gedownload maar krijg: no protection drivers found to remove.

Prima, dan is het SF niet gelukt om de drivers te installeren.

Maar hoe krijg je 2 software programma's op 1 pc :$

Er staan zat tutorials op het internet:

http://sevenbits.nl/howto/dual_boot_windows7_XP.html

Voor één spel is het inderdaad niet de moeite waard, en zeker wanneer je er niet zoveel verstand van hebt is het misschien beter om er maar niet aan te beginnen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan