Wou Dvd Zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lhuntux

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Wel,

Ik moet voor school een film zien maar m'n Playstation doet het niet meer. Ik heb dus eens geprobeert op m'n computer maar als ik de dvd insteek en dan op m'n dvd station (F) klik, dan komt dit om het scherm: Plaats een schijf of een ander geschikt medium in station F.

Please help

probeer anders even een andere dvd in je pc stoppen kijken of die het doet als hij het wel doet is er iets mis met je dvd anders leen je even een dvd speler van iemand als je die niet hebt

Wat is het voor type CDRom die je er in doet?
Is het een Writable of Rewritable (- of +) en kan jou drive andere DVD's van dat type wel lezen? Dat is natuurlijk interessant. Niet alle drives kunnen alle formaten aan. Soms is dat aan te passen door nieuwe "firmware" op de drive te installeren. Daarna zou de drive nieuwe formaten moeten herkennen. Op de website van de fabrikant kan je meestal nieuwe firmware vinden. In Nero kan je controleren welke formaten gebruikt kunnen worden, je kunt dit natuurlijk ook op de website van de leverancier controleren. Anders is het misschien een niet goed gelukte schijf. Om te controleren of er iets met de driver is zou je onder Windows kunnen kijken bij Configuratiescherm, Systeem, Hardware, Apparaatbeheer en eigenschappen van het apparaat. Er moet geen uitroepteken of vraagteken bij een apparaat staan. Je moet hier verder kunnen zien dat het apparaat staat ingeschakeld en dat het regio 2 (europa) is als de DVD dat tenminste is. Kan je die film ondertussen ook online bekijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan