WoW: Lage FPS

Status
Niet open voor verdere reacties.

xMikeHaa

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2010
Berichten
7
Beste lezer(s),

Ik speel al een tijdje WoW en kreeg hem niet hoger opgekrikt dan ongeveer 20 fps op medium quality.
Nu ging ik via een vriend naar systemrequirementslab.com a.k.a. canyourunit.com om
te kijken of m'n graphische instellingen opgekrikt konden worden. Deze sites gaven aan
dat ik WoW:Wotlk & WoW:CC op graphisch gebied op de hoogste instellingen zou moeten
kunnen spelen. M'n vriend gebruikt deze site al jaren als oud pc-gamer en is altijd
betrouwbaar voor hem geweest. Als ik nu alles op ultra instelling zet dan valt m'n scherm
uit en worden m'n graphics alleen maar lelijker. Toen heeft m'n vriend de laatste driver
geinstalleerd maar dit mocht niet baten. Sterker nog nu krijg ik rond de 12 fps op low
quality, wat eerst rond de 20 was op medium. Wij denken nu dat het aan m'n monitor
ligt dat hij de quality niet aankan. (Scherm viel ook telkens weg bij het proberen te veranderen van de graphic settings.)

Hierbij m'n PC specs:

Processor: Intel( R) Core (TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz 2.40 GHz
Installed memory (RAM): 4,00 GB (3,00 GB usable)
Nvidia Geforce 8600 GS
system type: 32 bit operating system
Windows 7 Ultimate

Monitor specs:

ACER P221W (ET.EP1WE.005)

* Aantal kleuren:16,7 M
* Beeldscherm:TFT LCD
* Beeldschermdiagonaal:22 "
* Contrastverhouding:2500:1
* Frequentiebereik horizontaal:30 - 82 kHz
* Frequentiebereik verticaal:56 - 60 Hz
* Helderheid:300 cd/m²
* Horizontale grootte beeld:473 mm
* Kijkhoek, horizontaal:170 °
* Kijkhoek, vertikaal:160 °
* Pixelpitch:0,28 mm
* Responstijd:5 ms
* Verticale grootte beeld:296 mm
* Technische details
* VESA-standaard:100 x 100 mm
* Energie
* Stroomverbruik:45 W
* Stroomverbruik (in standby):1 W
* Beeldschermresolutie
* Resolutie:1680 x 1050 Pixels
* Gewicht en omvang
* Afmetingen (B x D x H) met voet:517.5 x 177.4 x 400.1 mm
* Verbindingsmogelijkheden
* VGA (D-Sub)poort(en):1
* Certificaten
* Certificering:UL, CUL, TUV/GS, T-Mark, ISO9241-3/-7/-8, FCC/B, VCCI, CE, C-tick, BSMI, WHQL, ISO 13402-6

Zo even van internet afgeplukt(monitor specs) :D

Iemand een idee?

Mvg,

Mike
 
Laatst bewerkt:
Beste xMikeHaa,
Ik denk dat je een belangrijke hardware niet aangegeven, namelijk je videokaart.
Wil je dit alsnog even gaan doen :)?
Het kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien :D
 
Ten eerste: Welkom op Helpmij.nl

Waarschijnlijk ligt het aan je grafische kaart. Ik ken WoW niet, maar ik lees op google dat de systeemeisen steeds een beetje omhoog gaan. Zie ook deze site: http://www.gamersnet.nl/nieuws/2010...teemeisen_world_of_warcraft_cataclysm_bekend/

Daar staat de 8600 bij optimaal, maar het is eigenlijk al algemeen bekend dat de ''aanbevolen systeemeisen'' de minimale systeemeisen zijn. Het is dus niet zo gek dat je rond de 20FPS haalt op medium.

Aan je processor en RAM zal het niet liggen. Je processor is 1 van de snelste op het moment en 4G RAM is ruim genoeg.
 
Hallo mike,
Misschien zou je eens probren om View distance (graphic opties dat bepaalt van hoe ver je iets ziet dus ook envoriment distance etc laag) op laag te zetten en dan kijken of het hoger is.
En eventueel resoltie op 1024: 768 te zetten :)

Success! :thumb:

(btw ik zag de voorgaande bericht niet voordat ik deze ging zetten :D maar deze opties zijn er om nog een beetje omhoog te halen)
 
Laatst bewerkt:
Hey Pesu,

Ik heb nu 12 FPS op lowest quality, wat nogal erg stoort.
Als ik hem nu op medium zet, zit ik rond de 6 FPS..

Ik neem aan dat zelfs m'n 8600 gs genoeg zou moeten zijn
voor meer dan dat.. Hiervoor had ik soms 30 FPS op medium.

Maar om een nieuwe videokaart aan te schaffe,
zou de Radeon HD 5750 een goede vervanging zijn?
Of de Radeon HD 4870 x2

Mike
 
Laatst bewerkt:
is bovenstaand e videokaart genoeg om wow op ultra te spelen? (Allex max.) Of
is de 4870x2 dan pas genoeg? de 4870x2 is volgens mij wel een beetje teveel
van het goede.

Mvg. Mike:thumb:
 
Hallo,

Die kaarten voldoen hoor, alleen moet je rekening houden met je voeding.
Als je de computer gewoon in een winkel hebt gekocht zit er waarschijnlijk een zwakke voeding in. Kijk even hoeveel W voeding je hebt. En het merk. Een 400W c-merk is bijvoorbeeld slechter tov een a-merk 400W voeding.

Die zullen WoW vast wel op ultra kunnen spelen de de AA niet zo hoog. Echter ken ik WoW niet dus kan ik enkel uitgaan van de systeemeisen. Als je het op save wilt spelen zou ik de 5770 halen. Die heb je 2de hands voor 80 euro en nieuw is de goedkoopste 109 euro.

Ik vind het verder wel raar dat je nu een lagere FPS haalt. Welke antivirus software heb je? Hoor wel eens dat dat in de weg kan zitten. En draai je andere programma's als je WoW speelt? (antivirus valt hier ook onder).


EDIT:Ik ben niet 100% zeker dat het ECHT aan je grafische kaart ligt. Alsnog heb ik geen ervaring met WoW. Ga dus niet zomaar een grafische kaart kopen, maar kijk even naar de softwarematische gebieden.
Dus hoeveel processen ed je draait als je speelt.
 
Laatst bewerkt:
Hey Pesu dankje voor je bericht,

tijdens WoW gebruik ik wel wat programmatjes,
zo staat er bijvoorbeeld een internet explorer open, draait m'n MSN en luister ik muziek.
Maar dat is het dan ook meestal..

Verder heb ik geen antivirus!

En ja, ik vind het ook raar..
Mijn laptop van 3 jaar geleden doet 30 FPS op Medium quality en daar zit 1 gigh ram in..

m'n cpu schommelt tussen de 8 en 11% als ik WoW aan heb staan ;-)
 
Laatst bewerkt:
zet al die programma's even uit en kijk dan wat je FPS is. Zal waarschijnlijk niet heel veel verschil maken aangezien die programma's op je CPU zitten. En die is high end. Kijk maar even.:thumb:
 
hmmm. dan denk ik toch dat het aan je grafische kaart ligt. Echter wil ik niet dat je een nieuwe koopt en dat het er achteraf niet aan ligt:D

Misschien weet iemand anders iets? Ik denk in ieder geval dat het je grafische kaart is.

PS. gooi eens een virusscaner over je pc heen.
 
Ik heb het gevoel dat WoW gewoon notoriously traag is sinds de Cataclysm patch. Mijn vriendin's pc ging ook ineens van veel naar 12 FPS toe, zelfs toen ze de instellingen omlaag gooide. Mijn eigen pc komt niet eens hoger dan 8.

Dus of de systeemeisen zijn ineens veel hoger geworden, of er zit gewoon iets nog niet helemaal lekker met die patch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan