WP 5.1 Vista gaat niet op full screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustang9

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2006
Berichten
191
Hallo forum leden

Het klinkt als een grap maar ik heb een probleempje met mijn Word Perfect 5.1!

Ik heb een nieuwe pc aangeschaft met een raid 5 opstelling en omdat het kraken van windows xp pro voor raid 5 mij te moeilijk werd heb ik vista ultimate er op gezet.

Alles werkt behalve 1 ding, voor onze oude boekhouding heb ik word perfect 5.1 nodig en die kan niet geconverteerd worden omdat dan de printer layout verloren gaat.
Wp start netjes op in de win95 compatible mode en alles doet het maar ik krijg bij het starten een melding dat het scherm niet fullscreen kan! Ik kan sluiten of negeren kiezen maar fullscreen lukt niet! Weet iemand of het mogelijk is dit oude programma toch full screen te krijgen? (zonder definitief mijn pc op 800x600 te zetten)
 
Je hebt waarschijnlijk de link naar WP al aangepast zodat ie in compatibiliteits modus windows 95 opstart. Daar kun je ook instellen in wat voor resolutie je beeldscherm moet staan voor WP. En dat doet ie dan alleen voor WP en niet voor de rest van je systeem.
 
Werkt niet joh, ik heb hem op 640x480 staan maar dan krijg ik nog steeds de volgende foutmelding:

16bit msdos subsystem

The system does not support fullscreen mode. Choos `Close` to terminater the application.

Ik kan dus ook negeren kiezen en dan start wp wel op maar in een klein mini venster, als ik op het fullscreen knopje rechts boven klick verspringt het venster maar gaat niet groter.
 
Hmz, sja wp is ook al een beetje oud. Maar wat voor scherm heb je eigenlijk? een crt of een tft?
 
Het is een 17inch tft, via dosbox werkt het wel goed hoor, maar dan kan ik niet printen, en onze secretaresse vind dat mount c c:\wp51 c: wp.exe te veel werk

Ik heb via het commando USE NET geprobeert de printer naar windows te leiden maar dos 0.72 kent het commando use net niet meer?
 
Dat zou ik niet weten, ik werk eigenlijk nooit met dos.
 
Dit had ik eerst met een spelletje, via Dosbox werkte het wel
Weet je hoe Dosbox werkt? Zonee, zeg dan even de locatie van de .exe van WP ;) Dan zeg ik hoe je het moet opstarten

EDIT:
Sorry, zie net een ouder topic van je dat DOSbox hier niet voor werkt...
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ben er uit met het full screen opstarten, nu alleen nog de printer door linken naar windows.:confused:
 
use net? bedoel je net use? vandaar dat ie 'm misschien niet kende... ;)
 
hellaas dosbox kan geen printer ondersteunen..hier mag een slotje op :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan