WPA en WEP in één netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel w

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Komende week ga ik in het studentenhuis waar ik woon een draadloos netwerk aanleggen. Zowel de router als een aantal PC kaarten kunnen gewoon WPA aan. Een aantal andere hebben dit echter niet. Kan ik dan alleen WEP beveiliging instellen?

Volgens mij moet je bij de meeste (alle?) routers kiezen voor óf WPA óf WEP. Ik heb nog nooit gezien dat het beide tegelijk kan met 1 router.

Is het niet het OS (WindowsXP dus) die WEP / WPA moet ondersteunen :? Of moet het kaartje dat ook... heb me er nooit echt in verdiept.

Anders gewoon nieuwe kaartjes laten kopen :? WPA = veel veiliger.. WEP is prima voor thuis, maar voor een studentenhuis?

Dat het een studentenhuis is maakt niks uit. Mijn huisgenoten zijn niet zo gevaarlijk, die snappen toch niks van computers, laat staan beveiligingen kraken. Onze buren zijn allemaal 70+, daar verwacht ik ook niet zoveel problemen mee ;) Bedankt voor de hulp :thumb:

Owkee. WEP is veilig genoeg om mensen die gewoon even mail willen checken buiten te houden... en als je ook nog op MAC adres gaat filteren is het voor een doorsnee gebruiker niet mogelijk om binnen te komen.

Je kan dus niet WEP & WPA tegelijk, dus ik zou dan maar voor WEP kiezen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan