WPA niet op laptop? beveiligen lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter layo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

layo

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Ik werk met een draadloos netwerk via ADSL.
Dat werkt prima, maar nu wil ik het beveiligen. Echter als ik de WPa encryptie voor de router heb ingesteld en dat dan ook op de laptop wil doen, dan is het juiste scherm er niet. Ik heb geen optie draadloze netwerken. Toch heb ik de laatste windows updates dus waarom zie ik dat schermpje dan niet?
Ik heb zelfs handmatig gezocht naar de update voor WPA ondersteuning maar die heb ik niet nodig geeft de laptop aan
Graag hulp hierin

vr gr Layo

Dan zal je vast software nodig hebben voor het draadloze netwerk kaartje
of als ingebouwd is dat je goeie software meot hebben

Thuis gebruik ik zelf WEP 128 bit encryptie code + Mac control
Is ook prima te gebruiken.
En de WEP zit ook in Windows standaard

Ok, ik ga de bijgeleverde software eens bekijken.

Ik geef de voorkeur aan WPa want wep is makkelijker te omzeilen.
vr gr Layo

De software geeft niets aan. Ik kan niets extra's instellen. Ik heb een SMCS IrCC en dat schijnt ( van wat ik zo snel gezien heb op Internet) wel meer problemen te geven helaas.
Dus dan maar wep. Een Mac controller zegt me even niets. Wat is dat en hoe installer ik dat?
vr gr Layo

Een mac controller zit vast in je router

Je mac is een speciaal nummer wat in je netwerk kaart zit

Als je dit nummer in je router zit geeft hij alleen dat nummer toegang tot dat netwerk

dit nummer kan je vinden start > uitvoeren > cmd > ipconfig /all

Dan staat het nummer waarschijnlijk achter fysiek adress

Voorbeeld van mac adress: 00-0C-F1-E4-A5-DD

Opletten als je het via je laptop doet en je hebt een een netwerkpoort en draadloos netwerk komen er 2 mac adressen te staan. Je moet dan eerst uitzoeken welke het is.

Want als je de verkeerde heb kom je niet meer op hetnetwerk. Dus je kan het beter eerst via een pc doen. Daar staat maar 1 mac in doen. Dus zodat je altijd nog het via je pc kan veranderen.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk

Laatst bewerkt:
netwerkverbinding kan niet geconfigureerd worden.

Ik heb nu wep encryptie geprobeerd, maar blijf hetzelfde probleem houden. de netwerkverbinding kan niet geconfigureerd worden. is dit probleem bekend bij iemand/ want ik kan de de key niet instellen op de laptop en zo dus draadloos niet meer op Internet.
ik heb een SMSC IrCC controller.

vr gr Layo

Welke Windowsversie? Windows 9*/ME ondersteunen WPA zeer slecht (en volgens mij zelfs alleen via een driver van een derde partij). Voor XP is het hebben van ServicePack 2 wel aan te raden.

Daarnaast moet de laptop (merk/type??) ook een draadloze netwerkkaart hebben die WPA ondersteunt. Oudere laptops cq netwerkkaartjes ondersteunen WPA niet.

ik werk met windows xp home en serviec pack 2.
de netwerkkaart ondersteunt WPa denk ik niet, maar zou WEP toch wel moeten ondersteunen. Punt is dat ik hoe dan ook het netwerk niet kan configureren en dus niet in kan stellen.

oja, laptop is een acer travelmate 4150 met een 802.11b/g wirelss lan.

vr gr Layo

Intussen weer wat verder gekomen: Door een Usb Wlan dongle te gebruiken die bij de ADSL pakket zat kon ik via die software wel de key op de computer instellen en is mijn draadloze netwerk beveiligd. het werkte prima tot ik mijn dongle eruit haalde en als ik die er nu weer insteek dan kan ik niet meer draadloos internetten. Wederom komt het scherm dat de netwerkkaart niet geconfigureerd kan worden. Hopeloos.
Wie o wie helpt me want ik wordt er kierewiet van.

vr gr Layo

Laatst bewerkt:
het is opgelost!
Laptop uitzetten en dan weer opstarten met de dongle erin en voila, hij doet het weer draadloos.
raadsel waarom hij het niet doet als je de dongle eruit haalt en er dan weer indoet. maar goed.
Dank voor het meedenken.
vr gr Layo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan