WPS (Connection error) sinds gebruik DHCP server van Windows Server 2008 R2.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordy14nl

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Berichten
218
Hallow,

Zoals de titel al zegt. krijg ik een Connection error van de WPS op mijn ICIDU NL707534 als ik de printer wil toevoegen.
Ik heb geprobeerd via het knopje in te drukken en dan 2 min wachten. en ook via de pin van de printer. (Epson Stylus SX235W)

In een eerder scenario ging dit perfect. Maar nu ik de DHCP server van de router niet meer gebruik. omdat ik daar een windows server voor heb.
en de router alleen als gateway dient. werkt het niet meer om een printer toetevoegen, Ook m'n tablet (Samsung Tab 10.1) wil de WPS functie niet meer pakken.
De router geeft me geen uitgebreide informatie over wat er precies fout is er staat alleen. Connect error.

Ik heb al geprobeerd om via 'Reservations' een IP-adres te reseveren op het MAC-adress van de printer maar dat leverde uit eindelijk ook geen succes op.

Iemand van jullie ideeën?

Gr. Jordy
 
Hallo jordy14nl,

Als je windows server 2008 gebruikt lijkt het mij dat je het gebruikt met zakelijke doeleinden. In dit geval zou je niet willen dat iedereen zomaar in je netwerk kan komen. WPS is een achterhaalt systeem en is binnen een aantal uur te kraken. Deze methode is ook openbaar gemaakt. Als je op de volgende site even kijkt kan je meer informatie hierover vinden: http://www.kb.cert.org/vuls/id/723755.

Groetjes Sentmen.
 
Als WPS aan staat is het al te hacken. Ook al geeft het bij jou fouten aan. Ik zeg dit om te voorkomen dat jou data wordt gestolen. Wat je ermee doet moet je zelf weten.
 
Bedankt voor de inlichting, maar dit is nog een test scenario en in het volledige project worden er LAN printers gebruikt.
Er is dus geen belangerijke info.


Hoe krijg ik dit nu werkend?
 
Ik vermoed dat je een kip-en-ei probleem hebt doordat je router geen DHCP-server meer is. Je printer krijgt geen Ip-adres en dus kan de router niet communiceren. Je kunt het eens proberen door eerst de DHCP-server in je router weer aan te zetten en je printer na de met WPS gemaakte verbinding een vast ip-adres te geven via het instellingenscherm. Daarna weer de DHCP via de server laten verlopen.
In een bedrijfslan hebben printers altijd een vast ip-adres buiten de pool zodat ze altijd te vinden zijn.

Pieter
 
Bedankt Pieter voor je reactie. Ik zal dat gaan proberen. Je hoort nog wel of het gelukt is!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan