• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wrap text, merged cells & print sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

amigarulez

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een spreadsheet waarin een merged cell zit.
Deze merged cell wordt gevuld mbv VBA met data die de gebruiker in een andere worksheet specificeert.
Wanneer de text te lang wordt wil ik dat deze wordt gewrapped.
Ik heb wrap-text aangezet in de merged cell, maar text wordt niet gewrapped (althans, niet goed).
Hier heb ik eea over gevonden en de volgende oplossing gevonden:

Tijdelijk gebruik ik een niet gebruikte cell in het spreadsheet die ik resize naar de grootte van mijn totale merged cell.
Deze cell vul ik met de value die in de merged cell moet komen, ik heb wrap-text aangezet en de "Autofit" aangezet mbt de rowhheight.
Deze cell formatteert goed, en ik neem de properties qua grootte over op mijn merged cell.

Dit werkt goed, behalve wanneer ik de sheet print. Dan past er plotseling meer in de cell, waardoor ik een extra lege regel overhou op de geprinte versie.

Heeft iemand een oplossing om de geprinte versie goed te krijgen?

Harald...

Ik gebruik als lettertype "Verdana, size 8.
Ook in het printvoorbeeld gaat het mis: deze lijkt in ieder geval op de uiteindelijke print.

Kent je printer het lettertype Verdana 8 wel?
Ik kom dit soort problemen ook wel eens tegen. Als ik dan Arial gebruik is het probleem meestal opgelost. (Elke printer kent tegenwoordig Arial).
Welke printer gebruik je en heb je de juiste en laatste printerdriver "geïnstalleerd?
Ik vermoed namelijk dat het aan de combinatie van printerdriver en lettertype ligt.

Ik ga even checken of dat idd het geval is. Ik meld het resulaat wel even terug (donderdag)

Computer kende het font wel, maar bleef toch fout gaan. Voorlopig moet het maar even zo: het ergste wat er nu gebeurt is dat er ten onrechte een lege regel teveel op de print staat (ik raak geen informatie kwijt). :(

Zet de vraag dan toch alvast maar op opgelost. Er kan nog altijd op teruggekomen worden indien gewenst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan