write-protection xd-card??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greatchampion

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2002
Berichten
562
ik weet dat dit niet helemaal hier hoort maar toch een vraag. ik heb een fujifilm xd-card van 128 mb voor mn digitale camera (olympus c-150). maar sinds kort heeft het een foutmelding dat de kaart een write-protection heeft (kan dus geen foto's meer maken) :evil: . wannneer ik een andere kaart in doe krijg ik deze melding niet.

er is soms een toetsencombinatie om deze lock uit te zetten?? of is mn geheugenkaart ver****???
 
Misschien beetje simpel antwoord, maar je weet nooit. Er zit aan de zijkant een schuifje, staat dat schuifje toevallig op write protected?
 
Ik heb twee xD kaartjes, zonder schuifje..

Probeer de kaart eens te formatteren, lukt dat wel? Eventueel via de PC proberen.
 
Ik heb ook een XD-kaartje van 128mb van Fujifilm en ik zie geen schuifje o.i.d

Probeer idd es wat Tiborv zei. Formateren via de camera of via de pc.
 
ik heb al een keer geformatteerd via de camera maar dit lukt niet.

via de pc heb ik het nog niet geprobeerd omdat ik geen cardreader heb :confused:

misschien nog een andere oplossing???
 
Hoeft ook niet. Je verbind de camera met de pc via de usb-kabel en je ziet dan een extra schijf bij Deze Computer.

Vervolgens deze schijf formateren via de gebruikelijke manier. :)
 
het formatteren met de pc heeft geen zin, krijg dezelfde melding.

maar er is wel 1 ding opgevallen. wanneer ik het kaartje formateer met de camera kun je hiermee foto's maken. de stand van het klepje is dan open. wanneer ik deze dicht doe en dan weer open krijg ik de "write protection" foutmelding. :8-0:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan