Writemaster SH-s202j doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollowman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Goedenmiddag,

Ik probeer nu me samsung writemaster sh-s202j aan de praat te krijgen maar ik krijg het niet voor mekaar. Tevens heb ik er nog een normale dvd speler inzitten.

Het probleem:

De writemaster word wel gezien in deze computer maar zodra ik er een cd-rom/dvd instopt begint ie raar te doen "deze computer reageert niet", je denkt dan misschien herstarten maar als ik de pc herstart met een cd-rom erin start de pc niet meer door. dus moet ik eerst de dvd eruit halen. Heb windows "vista" laten zoeken naar nieuwe drivers maar dit heeft niks geholpen. Wat kan ik nog proberen.

Heb ook nog een DVD speler erin zitten deze word niet eens gevonden in "deze computer". eerst had ik alleen deze drive erin zitten en het werkte perfect totdat ik die writemaster ging installeren.

Grtz Oscar

Ps. ik heb trouwens vista 64 bits maakt dit nog uit?
En bij aparaatbeheer staat ie gewoon goed geinstalleerd zonder uitroepteken

Laatst bewerkt:
Voor een dvd-drive heb je geen drivers nodig, en ook of je een 64-bits besturingssysteem hebt, maakt niets uit.

Weet je zeker dat alle kabels op de juiste manier zijn aangesloten?

Je kunt ook de drive opnieuw laten herkennen, door in Apparaatbeheer, te vinden in het Configuratiescherm en dan onderdeel Systeem en onderhoud, de drive te verwijderen en vervolgens opnieuw op te starten. Vreemde problemen met de drive kunnen ook op deze manier verholpen worden.

De flatkabel is gewoon in order want op beide uitgangen vind ie de writemaster alleen loopt ie vast.. ik heb geen jumpers gebruikt is dit nog nodig, in me bios staat alleen de writemaster op slave..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan