Writer opstarten met voettekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

ps10000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Ik heb een sjabloon gemaakt met een voettekst (document naam, pagina en datum)
Bij gebruik van writer word vaak vergeten op te starten van een sjabloon
Graag wil ik nu dat als ik writer start, automatisch de voettekst (document naam, pagina en datum) mee opstart
Ik al vanalles geprobeerd en weet het niet :(
Kan iemand mij helpen

Als je echt ALTIJD die voettekst wilt hebben, maak dan van dat sjabloon het standaardsjabloon.

Help van Writer zei:
Standaardsjablonen wijzigen
Open eerst een bestaand OpenOffice.org-sjabloon en wijzig de sjabloon, of open een nieuw document en bewerk dat dusdanig dat de gewenste sjabloon wordt gemaakt.

U kunt een sjabloon definiëren voor elke OpenOffice.org-module. Het volgende beschrijft hoe u te werk gaat voor tekstdocumenten.

1.Sla het document nu op door Bestand - Sjablonen - Opslaan te kiezen en sla het document op, bijvoorbeeld in de categorie Mijn sjablonen.
2.Kies Bestand - Sjablonen - Beheren.
3.Dubbelklik op Mijn sjablonen in de lijst aan de linkerkant. U ziet nu de gebruikergedefinieerde sjablonen in de gebruikersmap die gespecificeerd is onder Extra - Opties - OpenOffice.org - Paden. Selecteer de sjabloon die u zojuist hebt opgeslagen en open het contextmenu of open het submenu van de knop Opdrachten.
4.Kies Als standaardsjabloon instellen. Dat is alles wat u hoeft te doen. De volgende keer dat u een nieuw tekstdocument opent, zal het nieuwe document overeenkomen met de sjabloon dat u hebt geselecteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan