wrt 160 n met glasvezel

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard de 4

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
beste allemaal,

ik heb sinds kort glasvezel met 150/ 150 pakket , alleen haal ik met wifi helemaal die snelheid niet.
direct bekabeld aan het glasmodem haal ik het makkelijk en soms meer. Bekabeld aan mijn cisco wrt 160 haal ik 75.
Wifi haal ik ongeveer 32. Mijn vraag : Kan ik nog iets instellen in mijn router of heeft het zin om iets anders aan te schaffen?
ik hoor graag van jullie?
groetjes Gerard

Houd er rekening mee dat de 150/150 Mbit/s is, dus 150/8= 18.75MB/s

Verder: Wifi haalt nooit het maximale van de snelheid die ze zeggen, dus die 300Mbps wordt nooit gehaald. 32 is daarentegen wel wat laag, maar dat kan ook door slechter bereik komen (afhankelijk van afstand, muren, etc.)

Je router heeft slechts 100 mbit poorten. en de maximale doorvoer is inderdaad rond de 80 Mbit/s. Dus veel meer ga je in ieder geval niet halen naar buiten met deze router.

wireless snelheid is afhankelijk van beide kanten. Met wireless N op 5Ghz moet je (met een andere router) de 80 Mbit/s wel kunnen halen. maar als je echt de volledige snelheid via wireless wil kunnen benutten zul je toch al snel naar de "AC" routers moeten kijken (en de clients moeten natuurlijk ook "AC" ondersteunen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan