WRT110 router; wel verbinding, geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theleo

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2005
Hallo,

Gisteren wilde ik mijn Sweex ADSL router vervangen door een wireless Linksys WRT110. De gebruik ik voorlopig alleen voor mijn vaste pc, dus wireless is even niet aan de orde.

Ik heb het hele zaakje netjes volgens instructie aangesloten (Ethernetkabel, ADSL-kabel en stroomkabel), alle lampjes branden correct (ook die bij de netwerkkabel in mijn pc).

In de windowsbalk wordt de verbinding als verbonden weergegeven, echter kan ik geen enkele internet pagina bereiken. Ik krijg van de router de volgende gegevens:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

Extern pingen, bijvoorbeeld naar Google lukt niet. Hij vind Google soms wel, maar dan ik krijg vervolgens Time Outs. En andere keer geeft ie aan dat de host niet gevonden wordt, of iets in die richting.

Het resetten van het beestje heeft geen effect gehad. Wanneer ik mijn oude router terugkoppel heb ik binnen luttele seconden weer internet, dus het probleem zit niet in het internet.

Wie helpt?

Edit: ik zie nu pas dat er ook een sectie is voor routers. Wellicht kan een moderator dit draadje even verplaatsen?

Laatst bewerkt:
Bij sommige providers moet je nog je inloggegevens (gebruikersnaam, wachtwoord) instellen of je ADSL protocol ..

Volg deze stappen:

Sluit pc af
Zet router uit
Zet modem uit
Wacht paar minuten
Zet modem aan en wacht totdat deze volledig is opgestart
Zet router aan en wacht tot deze volledig is opgestart
Zet pc aan

Waarschijnlijk is het dan opgelost

Hallo Theleo.

Hieronder een schema hoe je alles aan moet sluiten.

AansluitenRouterAdsl.jpg

Ik zou het modem als het mogelijk is in bridgdemode zetten, om je daar mee te helpen moet je even merk/type modem posten.

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank! Alles nogmaals aangesloten volgens bovenstaande afbeelding (en modem door een handige kennis in bridge mode laten zetten) en ik ben weer online!

Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan