WRT54G vreemde probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter jtg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jtg

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2007
Beste lezers,

Config: Modem UPC => Wireless Router WRT54G => Diverse wireless computers. (allemaal XP, dus lekker makkelijk)

Ik heb dit artikel al geraadpleegd, maar dit had ik niet nodig, want ik ben al redelijk gevorderd netwerk gebruiker.
http://www.tekstenuitleg.net/artikel...k_beveiligen/1

Het volgende probleem: Wanneer mijn roommate haar Desktop Computer (wireless) gebruikt en Utorrent gebruikt (een p2p programma) dan doet mijn computer (wireless) helemaal niks meer of beter gezegd haar computer neemt dan de controle over van de WRT54G (mijn conclusie).

Dit zijn de volgende analyses tijdens het gebruik van haar Utorrent programma:
  • haar msn op haar eigen computer werkt ook niet meer
  • haar explorer werkt ook niet meer
  • al mijn eigen internet op mijn eigen computer doet het niet meer
  • herinloggen opde WRT54G lukt nauwlijks of gewoon niet Ook niet via de netwerkkabel
  • Als het lukt dan dan krijg ik geen acces tot de router (gewoon ip nr invullen in explorer)
  • Nadat ik de bitrate op 1 mb heb gezet per connection, werkte dat nog steeds niet!
  • Tijdens het downloaden en uploaden heb ik genoeg brandbreedte over!!!

Tijdelijke oplossingen die werkte:
  • ik heb haar een andere torrent programma laten gebruiken
  • ik heb de router uitgedaan en herstart heb mijn eigen computer dmv van een netwerkdraad verbonden aan de router en snel haar MAC geblokkeerd, voordat haar computer de weer kon verbinden.

Nou zou je zeggen dat haar Utorrent programma de boosdoener is, maar op een andere netwerk geeft het geen problemen. (is wel lang geleden). Ik vermoed dat haar Utorrent een virus heeft. Maar kan dat virus zomaar mijn Router overnemen??? Dus ik kom niet meer in mijn router nadat zij die programma heeft gestart.

Heeft iemand hier ook al last van gehad van dit soort dergelijke rare probleem of kan ik met mijn WRT54G ook iets laten blokkeren, want binnen het router kun je wel dingen laten blokkeren bv websites of inhoudelijks laten blokkeren, maar hij werkt niet zo goed alleen.

met vriendelijke groet

Laatst bewerkt:
welk type wrt heb je (sticker onderkant V xx) en welke firmware draai je erop

welk type wrt heb je (sticker onderkant V xx) en welke firmware draai je erop

Type V5

Firmware V.1.00.6.

Ik zei dat versie V.7 ook uit is. Ik geloof dat ik een hele oude Firmware heb. Zal ik die maar updaten? of naar een andere Firmware?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan