WRTS54GS V1.1 Router problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Realtek

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Goedenavond,

Ik weet wat U allen denkt alweer zo een email met router problemen, zoek is op het internet!

Ik heb alles geprobeerd maar dan werkelijk alles. Elke forum tips ben ik mee gaan werken via lyncsys zelf ook maar alles heeft mijn probleem niet kunnen aanpakken en kamp ik er helaas nog steeds mee.

Ik vraag U heel echt heel wanhopig of iemand mij hiermee kan helpen:

Ik had een werkende netwerk thuis waarin 3 pcs (bedraad) en een wireless laptop in hingen. Alles deed het en had er nooit problemen mee voor jaren lang. Maar toen kocht ik een nieuwe laptop en wilde ik die in het netwerk hangen (wireless)..... maar ik was het wachtwoord vergeten. Ik resette dus de router (inhouden etc.) (router: WRTS54GS V1.1) en maakte een nieuw netwerk. Zo gezegd zo gedaan ik een nieuw netwerk maken nieuw wachtwoord etc. ff alles weer via 192.168.1.1 (nieuw wachtwoord/DHCP aan gezet/ IP's release en renew/ Wireless aangezet met wachtwoord)

Toen ik alle pc's erin heb gezet inclusief mijn laptop kwam ik tot mijn grote verbazing achter dat ik geen internet verbinding heb. Ik gebruik Windows Vista en in het netwerkcentrum Staat er tussen Mijn Pc en het netwerk GEEN problemen maar tussern het netwerk en ''Internet'' staat een grote rode kruis. Ik klikte op de kruis om het probleem op te lossen en dan zegt ie:

" De Dns server kan de bekende www.microsoft.com niet vinden neem contact op met uw netwerkbeheerde of internet provider. "

Dit doet elke pc di in dit netwerk zit + mijn laptop.

Het gekke is dat wanneer ik mijn inet kabel in mn pc stop doet hij het gewoon (alles doet het dan) daar ligt het dus niet aan.

Mijn vraag is dus wat heb ik in hemelsnaam verkeerd gedaan in dit process? Ik ben geen leek op computer gebied dus ik weer wel het een en ander ik hoop echt dat iemand me uit de brand kan helpen.

Bij voorbaat dank ook voor uw tijd en moeite.

Ik heb dit probleem nergens kunnen vinden vandaar een nieuwe topic, ik hoop dat dat niet erg is?

Mvg,

Wanhopige Pc Nurd -_-

Ter aanvulling:

Provider is KPN

Ik gebruik het basispakket van bellen en internet.

Overigens doet internet het wel als ik mn pc direct aansluit.

Hebje geen modem van KPN gekregen ? Een Experiabox ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan