WS FTP onthoud CHMOD rechten niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik heb een probleem met mijn WSFTP. Hij onthoud de CHMOD rechten van mijn website folder niet. Heb alles op 777 gezet (alles aangevinkt). Maar elke keer als ik terug kom zie ik dat er weer vinkjes weg zijn. Hoe kan dit, en hoe kan ik dit oplossen? Alvast dank.

WS_FTP onthoud inderdaad niets over de CHMOD rechten, de server doet dit. Dat kan dus betekenen:
-De CHMOD functie van jouw programma werkt niet goed
-Je mag/kan op de server waar je gehost bent niet CHMODDEN
-Iets anders 'zet' de CHMOD weer op normaal.
Ik denk dat het het handigst is als je contact opneemt met je hoster.

Wijnands

Geplaatst door Wijnands
WS_FTP onthoud inderdaad niets over de CHMOD rechten, de server doet dit. Dat kan dus betekenen:
-De CHMOD functie van jouw programma werkt niet goed
-Je mag/kan op de server waar je gehost bent niet CHMODDEN
-Iets anders 'zet' de CHMOD weer op normaal.
Ik denk dat het het handigst is als je contact opneemt met je hoster.

Wijnands

Dat het CHmodden niet goed werkt was ik zelf ook al achter. Heb met de hostingprovider gesproken en die wisten het ook niet waar het aan lag.
Wie wel? Is er iets in de settings van wsftp wat ik moet veranderen?

Is het misschien geen optie om eens te proberen of het met een ander FTP programma wel werkt, of wil je per sé WS_FTP gebruiken?
Ook vond ik via google een site waarop het volgende stond:
In older versions, you can use the CHMOD command in WS_FTP Pro to change your remote files' permissions (if you are uploading to a UNIX host, and provided you have file-access permission).

Select the file.
Right-click the file, scroll down to FTP Commands then select CHMOD (unix) from the pop-out menu.
Select any of the options and click the OK button.
This change to the file's permissions will occur on the remote machine, not on your PC.

Note that the CHMOD function does not show you the current permissions on a selected file. It actually shows you (depending on the version of WS_FTP Pro you're using) the permission settings you last used. This is by design.

The proper permission settings for your purpose depend on exactly what you want to do and who normally can read files by default. Please contact your server's administrator for an answer to this.

Geplaatst door Wijnands
Is het misschien geen optie om eens te proberen of het met een ander FTP programma wel werkt, of wil je per sé WS_FTP gebruiken?
Ook vond ik via google een site waarop het volgende stond:

Ik gebruik nu SmartFTP en daar werkt het nu wel, en onthoud hij het wel.
Alleen een vraagje daarover. Hoe kun je daar de files zichtbaar maken om up te loaden. Ik moet nu eerst mijn verkenner openen en vanuit daar in SmartFTP slepen in de map op mijn server. Dat ging met WS FTP wat makkelijk door het 'heen, en weer' pijltje.

Je kunt bij smartftp in de balk met de optie-icoontjes, op het icoontje van de map met de loep erover klikken, en dan kun je de 'local browser' tevoorschijn toveren.

Veel succes
Wijnands

Geplaatst door Wijnands
Je kunt bij smartftp in de balk met de optie-icoontjes, op het icoontje van de map met de loep erover klikken, en dan kun je de 'local browser' tevoorschijn toveren.

Veel succes
Wijnands

Dank dat werkt ook. Alleen als ik hem afsluit, onthoud hij de afmetingen niet van die schermpjes dus staat alles weer door elkaar heen. Is daar nog een foefje voor?

Dat probleem had ik dus ook, en daarvoor heb ik tot op de dag van vandaag ook nog geen oplossing gevonden. :confused: .
Misschien dat ze je op de support afdeling van www.smartftp.com verder kunnen helpen.

Overigens weet ik niet of je dat verhaal van WS_FTP in de quote in mijn bericht snapte, maar er staat dus dat jouw WS_FTP waarschijnlijk wel gewoon goed de CHMOD uitvoerde, en het bestand dus ook de juiste CHMOD had, maar WS_FTP het gewoon niet goed laat zien.

Wijnands

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan