WS FTP werkt niet in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Ik heb onlangs WS_FTP LE (versie 5.08) op mijn PC met Windows XP geinstalleerd. Welke account ik ook probeer, ik krijg overal dezelfde melding: "Connection failed". Moet ik voor XP misschien een andere versie hebben? Of heeft XP misschien een ingebouws XP-programma wat dwars zit?

Groet, Richard

Kan je op een andere pc wel een connectie naar het ftp adres maken ? Het kan zijn dat dit ftp adres niet bereikbaar is. Probeer eens of je op ftp.sunet.se komt. Ik weet zeker dat deze werkt.

Hoi,

De FTP-adressen die ik probeer zijn wel bereikbaar, want vanaf een andere PC lukt het wel. Als ik probeer om op ftp.sunet.se te komen wordt er om een userid.

je kan gewoon als anonymous inloggen bij sunet.
Het kan misschien zijn dat de XP firewall dwars zit maar aangezien je wel een connectie naar Sunet, hij vraagt om id enzo, kan maken betwijfel ik dat. Kijk ook eens of het adres wat je probeerd te bereiken goed ingevuld staat. En je kan ook de instellingen vergelijken met de pc waar het wel lukt. Succes.

Heb alle gegevens gecontroleerd: overal zijn host namen en wachtwoorden hetzelfde, toch wil ie niet. Ik heb ook al geprobeerd om WS FTP te de-installeren en weer opnieuw te installeren, maar ook dat helpt niet. Zou ik het met een ander FTP programma kunnen proberen, en zo ja, wat beveel je aan?

Ja, ik heb alle instellingen exact hetzelfde overgenomen, dus het lijkt mij dat het toch in (de firewall van) XP ofzo moet zitten?

Heb je ftp.sunet.se nog eens geprobeerd met anonymous inlog ? Want als dat gewoon werkt dan ligt het niet aan de firewall. Tenzijde ftp site die je probeerd te bereiken een ander poortnummer als 21 gebruikt....

Helaas, hij kan ook geen verbinding maken met ftp.sunet.se (zie bijlage). Hoe zou ik dit kunnen verhelpen? Firewall uitzetten?

Bijlagen

• sunet.jpg
    sunet.jpg
    6,3 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan