Ws7 starter opnieuw inrichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

eQuation

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Berichten
29
Goedemorgen,

Er staat hier een VAIO netbook met WS7 starter erop. Prima dingetje, maar inmiddels irritant traag (ja, zelfs traag voor een netbook).

Nu denk ik dat één van de oorzaken een niet juiste partitionering is. Alles staat op C en het dingetje wordt nog al eens van documenten voorzien.

Ik heb geen schijf met WS7 starter erop, was pre-installed en tevens geen recover disk (ik kan eventueel beginnen met een hersteldisk te maken).

Ik heb nog nooit patities gemaakt. Ik heb hier het e.e.a. gelezen en dat schept al wat duidelijkheid, toch de volgende vraag: wat is de beste aanvliegroute?

Ik zou graag de C terugbrengen in grootte naar max dat wat nodig is voor WS7 en wat programma's (graag advies).
Een D partitie maken met daarop de rest van de capaciteit van de schijf (totaal 250Gb) voor data.
Kan ik dit doen op zo een manier dat ik de besturing die reeds op C staat, daar ook laat staan (ik heb namelijk geen disc liggen met WS7 erop).
Er is maar één user van het netbook; kan ik de map "users" volledig naar D laten verwijzen en zo ja, hoe?

Alvast mijn dank!!
 
Hoi....

Ff kort:Je wilt een extra partitie...alle data overzetten.....en w7 dan zo laten?
Zo ja...download onderstaand prog.(6.0 homefull)
En geef maar een gil als je dat gedaan hebt.Hoeveel is er nu gebruikt van die 250gb?

http://www.partitionwizard.com/download.html

EDIT:het kan ook in w7 maar ik vind dit even makkelijker.

EDIT2:aangezien ik zo moet werken heb ik maar een stappenplan gemaakt om een D te maken.

Open progje en klik in je hoofvenster de C aan.Klik in linker deelvenster:move/rezise
Er kom een pop up van je C.Ga met je muis op rechter vertikale lijn staan..muisklik inhouden en schuif naar links.C wordt kleiner.
Verklein hem zo klein als jij wilt maar niet kleiner als de al gebruikte ruimte.Klik op OK
Je komt in je hoofdvenster en er staat een regel unallocated.Klik die aan en kies in linker deelvenster:create partition.
Er komt een pup up en er zal al wel een letter Toegewezen zijn.(D?)
Labelnaam mag je zelf weten.
Klik op ok en dan linksbover voor apply.Prog gaat zijn werk doen en laat hem dat doen.Pc met rust laten dus.

Daarbij zal niet alleen de partitie indeling oorzaak zijn.Stukje onderhoud(bijv ccleaner etc)kan ook helpen.
Mede leden zouden je nu verder op weg kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan