WSD Windows 10 kan twee Brother applicaties niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Goedenavond,

Ik heb een scanner die onderdeel is van een all-in-one machine van Brother: MFC-J890DW.
Nu heeft deze scanner de mogelijkheid om te scannen naar webservices. Dit heet WSD.
Ik heb de scanner volgens mij op de juiste wijze geïnstalleerd.

Ik loop tegen hier tegen de volgende twee dingen aan:

Met de standaard driver die je kunt downloaden van de Brother website (Complete Package) kun je geen gebruik maken van WSD scannen.
Klopt dit?

Bij het installeren van de WSD driver (gewoon via Windows 10) kun je wel gebruik maken van WSD scannen.
Echter wanneer ik een scanopdracht vanaf de scanner naar de PC stuur, krijg ik een klein venster te zien met een aantal toepassingen die Windows kan starten
om de scan in te laden. Om precies te zijn: Toepassing Windows Faxen en scannen, Scannen, Brother iPrint&Scan en ControlCenter4.

WSD Scan-apparaat.png

Het vreemde is nu dat de eerste twee opties (Toepassing Windows Faxen en scannen en Scannen) moeiteloos gaan, maar alleen de software van Brother zelf werkt niet mee.
Wanneer ik kies voor de Brother iPrint&Scan optie, krijg ik een melding terug van deze applicatie die zegt:

Brother iPrint&Scan fout.png

De optie ControlCenter4 doet helemaal niets.

Het ophalen van een scan (dus het aanroepen van de scanner vanaf de PC) gaat in de beide Brother toepassingen wel goed.
het lijkt er dus op dat de WSD driver van Windows helemaal niet overweg kan met de Brother toepassingen.
Zijn er meer mensen die met dit probleem hebben en mogelijk een oplossing weten?

Als er 'specifieke problemen' zijn met stuurprogramma's kun je kijken naar > Optionele updates in de sectie Windows Update
> Optionele updates weergeven
Beoordeel eerst goed wat daar dan eventueel staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan