WSUS in replicatie modus over naar upstream modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

LGiaccotto

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Hallo,

Vraagje, Ik heb gisteren een WSUS server opgezet. Eerder al had ik dit eens gedaan (zie mijn vorige vragen :rolleyes: ), en gisteren ging het zowaar in 3 keer goed :)

Alleen... Ik heb hem ingesteld als replicatie server van de al eerder opgezette WSUS server zodat alle updates over kwamen. Nu is dit alles gelukt, en wil ik van het hele replicatie gedeelte af zodat de oude WSUS server uit het netwerk kan halen.

Enige probleem is dat ik niet weet hoe :confused:
Kan iemand mij hier uit de brand halen? Ik zie namelijk nergens een optie hiervoor en ik krijg sterk het vermoeden dat dit enkel tijdens de installatie beslist kan worden.

Je kunt dit instellen bij opties, opties voor synchronisatie, bron voor updates

Wat moet ik daar instellen dan?
Momenteel staat namelijk de oude WSUS server daar ingesteld en die gaat er dus uit.
Ik had al geprobeerd het leeg te houden, maar je moet daar dus een server opgeven.
Wat ik me voor kan stellen is dat ik daar dus een Server van Microsoft zelf opgeef, maar dat adres weet ik helaas niet.

Weet iemand wat ik moet invullen bij de opties?
dan kan ik weer verder :)

Bij "opties", "Opties voor synchronisatie" en dan bij "Bron voor updates", is ongeveer onderaan de pagina.

Ik heb helaas de optie er niet bij zitten.
ik ben nu even bezig met het uploaden van een screenshot en dan zal ik je laten zien hoe het er bij mij uitziet.

groeten
lennart

Zie hier een screenshot van mijn wsus:

Kun je hier iets mee?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk komt dit door dat je bij de installatie hebt opgegeven dat dit een "partner" server is. Deze enigste oplossing die ik kan bedenken is op Wsus op nieuw te installeren. Je kunt wsus ook migreren, hoe dit werkt kun je lezen op http://www.microsoft.com/wsus

Aj, das minder. nou dan weet ik wat mij te doen staat :(
thanks for the info :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan