Wsus-offline gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jee es

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Hallo ,
ik heb een acer-laptop hersteld naar toestand zoals het toestel geleverd is .
Blijkt dat er het besturingssysteem windowsxp-home / 32 bit / nederlands / op staat .
Wel is de xp-versie gedateerd want er staat xp-sp2 op .
Mijn gedacht was , om tijd te winnen ,met wsus-offline-update al de ontbrekende updates tot heden op de laptop te plaatsen .
Maar bij het trachten te gebruiken van de nieuwste versie van wsus-offline-update vind ik op het eerste zicht niet waar ik beste het vinkje van de gewenste bestanden zou zetten .
Op het hieronder ingevoegde beeld vind ik geen xp-nederlands
wsus1.JPG
Op het beeld hieronder merk ik wel xp-nederlands .
wsus2.JPG

Kan iemand mij aanduiden welke keuze ik best maak om de updates voor een besturingssysteem xp-home-nederlands te verkrijgen ?

Alvast dank .

Laatst bewerkt:
Waarom maak je niet gewoon gebruik van Windows update? Dan ben je altijd bij én je bent niet afhankelijk van vrijwilligers én je weet zeker dat de updates van de juiste bron komen.

In ieder geval kun je alvast een hoop tijd en updates besparen door nu alvast Service Pack 3 te installeren.

Voor je beschreven probleem heb ik geen oplossing, maar hopelijk heb je wel iets aan de 2 tips hier boven.

Tijs.

@dnties. Deze tool wordt hier al een tijd gebruikt. De downloads worden gewoon van de microsoft site gedownload, dus dat zit wel goed. Waar je veel tijd mee wint is dat WSUS offline de updates in een slimme volgorde installeert. Bijv. SP3 komt niet pas na tig updates binnen, maar wordt als eerste geïnstalleerd. Ook reboots tussen updates vormen geen probleem. Oftewel een uptodate machine zonder tussenkomst van de gebruiker.

Het updaten van de updates binnen WSUS offline zelf kun je overigens makkelijk automatiseren via de command-line en windows scheduler.

@TS. Geen oplossing hier. Ik heb deze laatste bijgewerkte versie nog niet gedownload. Mogelijk dat dit al iets te maken heeft met de aanstaande beëindiging van de actieve ondersteuning van XP door Microsoft. Je zou engels kunnen aanvinken. Updates zouden in prinipe niet taalafhankelijk moeten zijn. Ik zou dat eens testen op een testsysteem, gewoon voor het geval het systeem er toch van in de war raakt.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de mogelijkheid op afbeelding 2 . Op het tabblad 'legacy products' (wat dat ook mag zijn ) heb ik gekozen voor xp-dutch .
Na de files , geplaatst op een usb-eetje, geïnstalleerd te hebben ,heel gemakkelijk , een browser en een antivirusprogramma te hebben geïnstalleerd heb ik de laptop verbonden met het internet .
Na een uur kon ik weer updates van microsoft installeren . Het bleken er 11 te zijn .
Al bij al valt dat nog mee .

Aan allen die meegedacht hebben , dank .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan