WSUS windows server 2012 geen computers in lijst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Hallo,

Ik probeer een testomgeving te maken in VMware Workstation met windows server 2012 WSUS en win8 client
Wat heb ik geïnstalleerd qua roles en geconfigureerd?
AD DS
DHCP
nic1 gaat het www op (via nat geregeld) <-server
nic2 van server 192.168.5.252 <- server (privénetwerk)
nic1 van client werkt ondertussen via DHCP van server nu, en via NAT gewoon internet
DNS
forward lookuo zone ingesteld
reverse lookup zone ingesteld
NAT
regeling voor internet krijgen via nic1 en dan ook meteen naar de clients
WSUS
Alles ingesteld zoals hoort en welke updates er binnengehaald moeten worden.
* Updates binnenhalen werkt allemaal.
Alleen bij tab computers (ununsigned computers) krijg ik dus geen computers te zien. Terwijl ze in de AD DS en domein gewoon wel zichtbaar zijn.
Ben er al dagen mee bezig, maar kom er niet op vooruit...

Wel het volgende uitgevoerd op de W8 clients [in een "Run as administrator" CMD.exe venster?]
wuauclt /resetauthorization /detectnow

En verder Had je al updates geïnstalleerd op die W8 clients vóórdat je WSUS installeerde? Indien ja, dan het volgende proberen (=Verwijderen Windows updates historie):
In datzelfde "Run as Administrator" CMD.exe venster:
net stop wuauserv
del %winddir%\SoftwareDistribution
net start wuauserv

Verder nog eens testen met alle firewalls uitgeschakeld op de W8 werkstations. En natuurlijk moet de primaire DNS-server wijzen naar je server op de W8 clients.

Tijs.

Wanneer ik dit probeer te doen: wuauclt /resetauthorization /detectnow als admin, dan gebeurd er niks. Krijg ik gewoon weer een nieuwe line waar ik een commando kan uitvoeren..... Ik heb nog geen updates geïnstalleerd, dat bedoeling is om dat juist vanuit de server allemaal te beheren.

Dat je er geen melding bij krijgt is normaal. Je moet in de Logboeken van de W8 computers gaan zien of er wat gewijzigd is (en natuurlijk ook even kijken in de WSUS console op de W2012 server...)

Toevoeging nog: Als het niet 'automatisch' gaat, dan zou je, normaal gesproken, een Gpo (=Groupsbeleid) maken om de clients te leiden naar de WSUS server ipv. de updates handmatig te halen bij Microsoft.
Zie hier hoe je de frequentie van updates instelt, maar ook de link naar de update-server/wsus-server.

En nog een toevoeging: Kijk ook hier voor een mogelijke reden waarom je clients niet te zien/vinden zijn in de WSUS console. Is in essentie hetzelfde wat ook hier staat.

Tijs.

Heb in GPO een aparte OU aangemaakt met daarbij een aparte GPO policy. Maar helaas niks werkt :(
Ik wordt er niet wijzer op uit die 2 links sorry

Laatst bewerkt:
Staan de W8 computers ook in die OU?? Anders geldt de GPO voor hen niet!!

Tijs.

Wat heb ik in de AD DS gedaan

1. OU aangemaakt met de naam Clients
2. De client win7/ en win8 gemoved naar de OU (Clients)
3. GPO aangemaakt op OU (Clients) met wat je daarboven ziet.

ik hoop dat het duidelijker nu is...

Die 2 links zijn de volgende batch-file uitvoeren op die werkstations "Als Administrator":
Code:
reg delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate /v AccountDomainSid /f
reg delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate /v PingID /f
reg delete HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate /v SusClientId /f
cls
@echo Triggering detection after resetting WSUS client identity
net stop wuauserv
net start wuauserv

Je zou dus (als test) op 1 zo'n werkstation kunnen inloggen en bovenstaande commando's uitvoeren (hetzij als batch-file "Als Administrator", hetzij de losse commando's in een CMD-venster "Als Administrator")
Indien als losse commando's uitgevoerd kun je de cls en @echo regel evt. weglaten, want die zijn puur 'cosmetisch'.

Tijs.

Hallo,

Het werkt nu bedankt voor je feedback(informatie)
Uhm echter zit ik alleen met 1 probleem.

1. Bij windows7pro geeft hij geen melding aan me van er moet een update geisntalleerd worden enof een schema weergeven op de client.
2. Windows8 pakt hij niet? Ik heb de client in het domein toegevoegd, de pc gemoved naar de desbetreffende map. Maar hij ziet hem niet.

Daar weet ik niets van. Hopelijk reageert iemand anders nog.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan