WSUS ziet geen clients

Status
Niet open voor verdere reacties.

LGiaccotto

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2005
Hallo allemaal,

Ik heb reeds WSUS geinstalleerd op een W2k server. (Bijna) alles werkt naar behoren. Hij ziet updates en hij kan ook gewoon goed synchroniseren.
Er is echter 1 groot probleem... WSUS ziet de clients niet.
Ik heb alles volgens de guide gedaan; iis, .net enz. geinstalleerd. Group Policy aangemaakt die verwijst naar de WSUS server.

Maar wat ik ook probeer :( , in WSUS verschijnen geen clients.
Kan iemand mij hier mee helpen???

Vriendelijke groeten,

Lennart Giaccotto

En wat staat er op je clients in c:\windows\windowsupdate.log ? of de versie met spatie ;)

En kijk eens in het register van een client, bij Local Machine\Software\Microsoft\Windows\Current Version\windows update\auto update. Daar staan een aantal keys, nextDetectionTime, nextInstallTime enzo. Staat daar ook een notDetected (ofzoiets)? Die kan je eens weghalen, en dan start> run> cmd .. en dan even net stop wuauserv , en daarna net start wuauserv te doen, dan gaat ie het ongeveer 5 minuten later weer proberen.

Kunnen de clients eigenlijk wel via een gewone browser de IIS, van je webserver benaderen?

Ik ben inmiddels ietsje verder. de cmoputers druppelen binnen in WSUS (ookal gaat het niet bepaald rap). maar nu zit alweer bij het volgende probleem :shocked:

Ik zie alle updates binnen WSUS wel staan, want synchroniseren lukt wel, maar als ik ze daad werkelijk wil downloaden dan komt er een rood kruisje voor te staan. Dat kruisje verteld mij dat het downloaden mislukt is. Dit gebeurd bij elke updare die ik wil downloaden.
Ik heb inmiddels ook al de isa client op de server geplaatst maar dat heeft ook geen effect :confused:

ik zal eens even kijken, hieronder zie je de foutmelding die in het logboek terug is te vinden is. Ik denk dus dat het iets te maken heeft met BITS, maarja ik kan nergens een console van BITS vinden waarin ik iets kan wijzigen.

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Windows Server Update Services
Categorie van gebeurtenis: Synchronisatie
Gebeurtenis-ID: 364
Datum: 2-2-2006
Tijd: 12:00:38
Gebruiker: n.v.t.
Computer: WSUS
Beschrijving:
Het downloaden van een bestand met inhoud is mislukt. Reden: De server biedt geen ondersteuning voor het vereiste HTTP-protocol. Voor BITS (Background Intelligent Transfer Service) moet de server de protocolheader Range ondersteunen.
Bronbestand: /msdownload/update/v3-19990518/cabpool/windows2000-kb908519-x86-enu_99d7239e2b5b0ec6523b4c31e5d7509aba15dade.exe Doelbestand: C:\WSUS\WsusContent\DE\99D7239E2B5B0EC6523B4C31E5D7509ABA15DADE.EXE.

Voor zover ik weet, heb ik er wel BITS opstaan.

Je kan bij je services eens kijken of daar Background .... etc staat, dat is BITS. Anders moet je waarschijnlijk even checken of je wsus-server zelf voldoende updates heeft. Is volgens mij een update voor.

Ik heb even gekeken.

BITS staat op het systeem en de service draaid :confused:

Blijkbaar een probleem ergens met je proxy, aldus onderstaande tekst.

.
Content download does not happen; event -log shows content download failure (EVENT ID 364) that server does not support the Range protocol header.

You may see the following in the reporting Event log:

Content file download failed. Reason: The server does not support the necessary HTTP protocol. Background Intelligent Transfer Service (BITS) requires that the server support the Range protocol header.

If you receive this error your proxy environment may not support HTTP 1.1 Range Requests. Check and upgrade your proxy, or you can manually work around this by executing the following commands:

1. “%programfiles%\Update Services\tools\osql\osql.exe” -S servername\WSUS -E -b -n –Q “USE SUSDB update tbConfigurationC set BitsDownloadPriorityForeground=1” (note: substitute your WSUS server name for servername)

2. Open Services (click Start, point to Administrative Tools, and then click Services). In the details pane, right-click Update Services, click Restart, and then close Services.

3. You might want to try a synchronisation after appliying this setting to kickstart the download.

Netdiag

Misschien kan je ook even kijken of de verbindingen goed gaan via Netdiag.

Laat maar even weten of het lukt. anders heb nog een cmd-tje die een aantal dingen reset. En eventueel een nieuwe versie van de update client. Daar zat bij mij het probleem in..

nou... ik wou ook een nieuwe versie erop plaatsen, maar die kan ik dus ook niet downloaden. althans niet via WSUS zelf...

Het is opgelost :)

het antwoord was terug te vinden in de reactie van 'rscheerhout', bedankt daarvoor!
Het was deze link die je opgaf:
http://www.eventid.net/display.asp?e...rvices&phase=1

de oplossing staat hieronder nog even:

Anonymous (Last update 7/21/2005):
- Reason: "The server does not support the necessary HTTP protocol. Background Intelligent Transfer Service (BITS) requires that the server support the Range protocol header" - This problem occurs if your proxy environment does not support HTTP 1.1 Protocol. You can manually work around this by configuring BITS. Download “Microsoft Windows Server Update Services server diagnostic tool”, extract file and run following command from command prompt:
WsusDebugTool.exe /Tool:SetForegroundDownload.

Bedankt voor jullie hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan