WWW File Share Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Hallo, sinds kort ben ik een programma tegengekomen genaamd wwwfilesharepro te vinden: http://www.wfshome.com/

Wat kun je ermee je kunt op kinderlijk eenvoudige wijze een eigen server opstellen zodat je bestanden beschikbaar kan stellen die op jou computer staan hiermee kun je bijvoorbeeld jouw vrienden/collega's en dergelijke bestanden van jou pc laten downloaden: gewoon via hun eigen browser (internet explorer, opera). Zij hoeven het programma dus niet op hun computer te hebben staan , waardoor zij toch programma's muziek, documenten van jou pc kunnen downloaden. Uiteraard kun je ook de boel laten beveiligen met een wachtwoord.

Maar nu komt het ik heb een probleem ermee namelijk datik precies de stappen volg: en dan moet je op start drukken en krijg je jouw bestanden te zien in de browser. Hier krijg je dan een ip-adres te zien echter dit ip-adres is bij mij: 10.0.0.11 (dit is duidelijk niet mijn echte ip-adres) dus iets gaat er niet goed.

wwwfilesharepro0zc.jpg

Dit is duidelijk een erg handig programma (wellicht zijn er ook andere zeer eenvoudige alternatieven om anderen via hun browser bestanden te laten downloaden van jouw pc ik zou ze zo niet weten: dus zonder allerlei poespas en zeer eenvoudig in te stellen)

Ik zou het zonde vinden als ik dit programma zou moeten verwijderen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

groeten babybox

En als je daar je eigen ip-adres invult gaat het dan wel goed.;)

Waarschijnlijk gebruik jij een router.
Dan moet je in de router poort 80 open zetten voor dit programma.

Ondertussen heb ik het progje ook even op min computer gezet en ook poort 80 staat open.
maar ik zou niet weten of er iemand van buiten bij kan.
Je mag me mailen dan geef ik je mijn ip adres even.

Hoy,

Is het jullie nog gelukt? om vanaf buiten bij elkaar op de server te komen. Ik heb het binnen een klein net werkje wel voor elkaar, dat werkt goed.

nee helaas geen contact.
Maar volgens mij moet het ip nummer van mijn provider
bekend worden gemaakt aan de buiten wereld.

Nee helaas puppy ik heb jouw ip-adres ingetikt in mijn browser, maar hij pakt hem niet:confused:

Maar volgens mij is mijn router: ik heb een Adsl modem- router van etech (analoge lijn) met maar een pc eraan hangend.

Het probleem is denk ik namelijk dat de computer zijn IP adres krijgt van de router. In het boekje van de router staat wel iets in over "hoe stel ik mijn webserver of ftp-server in?" maar daar word ik geen wijs uit.

Ik heb nu de poorten opengezet volgens mij, maar hij geeft in WWW File Share Pro aan 10.0.0.11

zie hier de configuratie van mijn router:

vifr9xs.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan