www.kindenmotoriek.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.

LvS98

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2012
Hi,

kunnen jullie eerlijk je mening geven over www.kindenmotoriek.nl

Ben zelf webmaster maar volg orders op van iemand anders. zelf vind ik dat hoofdmenu te groot worden.

LvS

Hoi,

Ik vind het hoofdmenu ook te groot. Persoonlijk vind ik het mooist als het helemaal links is, en een stuk kleiner is.

Groet,

in google bedoel je?
wanneer je website op veer websites word gelinkt, bijvoorbeeld op startpagina's ;)

Laatst bewerkt:
misschien is het ook beter dat de website de volledige schermgrootte gebruikt, want bij opera gebruikt de website maar een (klein) gedeelte van het scherm. bij andere webbrowsers weet ik niet of dat probleem daar ook is.

ja, is bij andere browsers ook zo, vindt persoonlijk ook niet mooi maar goed opdrachtgever wel.

Site is door iemand anders gebouwd ik beheer alleen, zou CMS/script wel willen aanpassen. Maar dat is dus geblokkeerd. Oplossing hiervoor? (site gemaakt in joomla)

in google bedoel je?
wanneer je website weel linkt en refereert naar andere websites [...]
ehm, het is net andersom, je komt hoger in google te staan als veel (goede) sites naar jouw site linken, anders zou het wel erg makkelijk zijn om hoog in google te komen nietwaar?

is aangepast. daarnaast hoe meer informatie er te vinden is hoe hoger in google, ook maakt een duidelijke opmaak een hoop uit.

Hoi LvS,
Eerlijk zeggen? O.k.: ;)
  • Met het waarnemingsvermogen van de Googlebot (of een text-browser of voorleesbrowser) is dit het resultaat: op de homepage staat behalve het zinnetje "Welkom bij Kind en Motoriek" geen enkele tekst, alleen maar links; het lijkt wel een linkboerderij. Gevolg: Google kan ook geen trefwoorden vinden > laag in de ranking.
  • Met het waarnemingsvermogen van mijzelf: bij eerste oogopslag is het onduidelijk op wat voor site ik me nu bevind. De logo-verzameling op de homepage doet vermoeden dat het soort een promo-site is van een aantal zorgverzekeraars.
  • Van slagzinnen onder een logo krijg ik altijd de kriebels: natúúrlijk vinden de mensen achter een site dat hun organisatie beregoed is, maar dat constateer ik liever zelf op grond van de inhoud van wat men te bieden heeft.
  • Na wat bladeren kom ik er achter dat het gaat om een zorgaanbieder van kinderoefentherapie: dan moet dat in de subtitel staan!
  • Temeer omdat er niet anders op de homepage aan tekst staat, wip ik al gauw naar de menu-bolletjes. De YouTube sla ik over, want ik hoef geen filmpje te zien en ik ben ongeduldig: ik wil snel iets kunnen lezen.
  • De scrollbalk in het midden van de pagina ipv gewoon aan de rechterzijkant is extra moeite voor de bezoeker.
  • De rubrieks-indeling is meer organisatie-centered dan gericht op een bezoeker die zich wil oriënteren op hoe alles in z'n werk gaat. Bv. in de rubriek "Praktijk" staat niets over de aanmeld-procedure (die zit pas in "Organisatie", maar daar zoek ik niet zo gauw: doorgaans is dat een rubriek waarin alleen de interne structuur van een bedrijf aan de orde komt).
  • De navigatie wordt er ook niet duidelijker op vanwege de random gewisselde background op de rechterhelft: teruggaan naar een pagina levert een andere foto.
  • De helft van het menu gaat niet over K&M zelf. De "Partners" rubriek is weer een verzameling logo's, zonder dat duidelijk gemaakt wordt wat het partnerschap inhoudt. Het zijn in mijn ogen ook geen echte partners op gelijkwaardig niveau, maar zorgverzekeraars die met K&M zaken doen.
  • De andere blauwe link-bollen gaan zonder waarschuwing van de site af: het zijn geen menu-items zoals de andere, maar externe links! Ze gaan naar een aantal andere sites waarvan de relatie met K&M mij volstrekt onduidelijk is. Reclame? Mmm, het snorkend taalgebruik van Topoefentherapie stuit mij persoonlijk in ieder geval tegen de borst. *)
    Bij de Wellnesscoach heb ik wel erg gelachen om de YouTube met hoe je voor € 19,95 bruin gespoten kunt worden (de Sunjunkie Professional Spraytanning Video; alsof de dame een auto is die opnieuw in de lak gezet wordt), maar ik denk niet dat dat de bedoeling was.
  • De site komt met een score van 35/47 erg mager uit de Quickscan Webrichtlijnen.
  • Wat deze Quickscan niet automatisch kan toetsen is o.a.: de toegankelijkheid voor mensen die (bv. vanwege hun motoriek!) geen muis gebruiken, maar de Tabtoets om van link naar link te hoppen. Die toegankelijkheid is 0-komma-poffertje in Opera en Safari: men komt niet van de homepage af. Firefox- en Chrome-bezoekers zonder ingeschakelde statusbalk zien ook niet waar ze zitten. Oorzaak: de via een verkeerd toegepaste css-reset (en oude versie) uitgeschakelde outline-eigenschap (in de lange 1e regel van de main.css, op verschillende plaatsen). De uitvinder Eric Meyer waarschuwde dat je zijn resets niet zonder meer moet toepassen, maar altijd moet kijken wat er wel of niet voor een specifieke site nodig is. Zelf gebruikt ie z'n css-reset trouwens al jaren niet meer op zijn site.
  • De andere outline, de "document outline" van de kopregels, laat te wensen over. Op de pagina "Praktijk/Algemeen" komt er bv. uit de bus (onderaan in de html-validator):

kenm-docoutline.png

• In de <title>'s van de pagina's staat niet de naam van de site; voor Google zijn het dan vrij loze trefwoorden geworden ("Praktijkorganisatie", "Locaties" e.d.).

Tot zover: al met al valt 't me niet mee (en de vormgeving zou ik idd ook anders doen).

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
*)
Als ik het even vertaal naar de autobranche staat er, struikelend over de eigen deftigdoenerij:
"Welkom op deze website die gemaakt is door PLUS Garagisten. De TOP garagisten, die zich gecertificeerd hebben tot PLUS praktijk bieden monteurtechniek aan van hoge kwaliteit. Onze jarenlange ervaring en expertise heeft er toe geleid dat wij in staat zijn “experttechniek” te leveren. Techniek die gebaseerd is op innovatie en recente wetenschappelijke inzichten. Het gebruik van unieke reparatieprogramma’s stellen [stelt; csshunter] ons in staat de techniek van begin tot eind te monitoren en de effectiviteit en doelmatigheid van de reparaties te toetsen waarbij u als klant altijd centraal staat."​
Dan zou ik zeggen: een 9,7 op de schaal van Bla-Bla, ik ga wel naar een ander. :d

Laatst bewerkt:
Het onderwerp van de site was me niet meteen duidelijk, maar dat hoeft niet zo erg te zijn.

Leuk gemaakt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan