wXP activeren bestand beschadigd, hoe nu verder?

• Onderwerp starter Onderwerp starter dump
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Goed morgen.
Op een reparatie comp. wil ik wXP activeren. Nu is de termijn verlopen en moet dat dus telefonisch. Ze vragen daar om de installatie-id nummeren die heb ik niet (wel een legale versie, hoor)
Ik heb wel de productkey maar dat is (nu?) nog niet aan de orde.
De dame vertelde me voor het verkrijgen van de installatie-id nummer, windows activeren op te starten alwaar dit nummer tevoorschijn zou komen. Maar ja, zoals ik al zei. Dit bestand is beschadigd en doet dus niets.
Hoe kan ik aan dit nummer komen op en van deze computer?
Doei, Dump.

Als windows zelf nog wil starten, kun je een KeyFinder proberen.
Even Googlen.

Hallo, maikel9. De link die je gaf heb ik gedownload en uitgevoerd. Los van het feit dat hij een productkey gaf (overigens wel en andere dan ik officieel gekregen heb) gaf hij geen installatie id-nummer. Dat schijnen 50 cijfers, in groepen van 6, te zijn zonder letters.
Mijn eigen nieuwe comp. heb ik afgelopen week geaktiveerd via internet en daar heb ik zelf niet eens iets ingevult. Hij schijnt dat installatie-id nummer van je comp. te "lezen". En dat terwijl ik de producy-id bij de hand had. (cijfers en letters)
Bandit123, dit is een site waar jeje moet aanmelden bij dat bedrijf om het te mogen proberen. Dat trekt me niet zo.
Iemand nog een idee? En zegt het iemand iets, dat installatie-id nummer?
Doei, Dump.

Laatst bewerkt:
Dat kun je rustig doen ,dit adres is van een gerenomeerde Helpmijer en er is niets aanverbonden,
maar progje leest wel je Key er uit!!!!

Oke, bandid123.
Dat ga ik dan doen. Maar voor alle duidelijkheid je hebt het dan toch wel over het installatie-id nummer, he. En je bedoeld dan, BelManage?
Doei, Dump.

Geplaatst door dump
Oke, bandid123.
Dat ga ik dan doen. Maar voor alle duidelijkheid je hebt het dan toch wel over het installatie-id nummer, he.
Doei, Dump.

ja dat wat je in moet vullen om verder te kunnen met de installatie

Ik heb een mailtje gestuurd. Nu maar afwachten.
Je hoort nog van me.
Doei, Dump.

Oplossing installatie-id

Hoi dump,

Ik heb zo'n beetje het zelfde probleem gehad. Ik kreeg geen installatie-id, ook niet als ik de product code bijwerkte. Meer dan een dag met Microsoft aan de lijn gehangen. Blijkt te zitten in een bepaalde versie van de installatie-CD. Er staat op dat het XP met service pack 2 is, maar het is eigenlijk service pack 2c.
Oplossing is starten in 'safe mode' en service pack 3 installeren. Ik heb deze in 'safe mode' er gewoon overheen 'gerost', maar dit is de handleiding die hij mij stuurde om hem correct te installeren:
Naar aanleiding van ons gesprek stuur ik bij deze de stappen om SP3 voor Windows correct te installeren.

---------------------------------------------BEGIN----------------------------------------------------------
DNaar aanleiding van ons gesprek stuur ik bij deze de stappen om SP3 voor Windows correct te installeren.

De meest voorkomende oorzaak van het mislukken van de installatie, zijn:

- Anti-virus programma's

- Cd/Dvd brand-programma's

- Vorige, benodigde updates zijn nog niet geïnstalleerd

- Spyware, adware en toolbars

U kunt onderstaande stappen volgen om SP3 succesvol te installeren:

1. Download Service Pack3 via onderstaande link, en sla deze op het bureaublad op.

http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4

(Indien bovenstaande link niet aanklikbaar is, kunt u de gehele link kopiëren naar de adresbalk van uw internet browser, bijvoorbeeld Internet Explorer)

Na het klikken op bovenstaande link, komt u op de downloadpagina van Microsoft Windows XP SP3.

Ter controle kunt u nog even kijken (bij bestandsnaam) of het bestand wat op deze pagina aangeboden wordt ook inderdaad "WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe" is. Indien dit het geval is, klikt u daar vlak boven op de knop "downloaden". Het downloadscherm verschijnt nu, en u kunt achtereenvolgens klikken op "opslaan", "opslaan" en wanneer de download compleet is, "sluiten".

2. Klik op Start / Configuratiescherm, en dubbelklik op "Software". Verwijder hierin de antivirus software tijdelijk. In het geval U een Norton product betreft dient u na de verwijdering ook de Norton Removal Tool uit te voeren. U kunt deze gratis downloaden via:

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe

(Indien bovenstaande link niet aanklikbaar is, of niet werkt, kunt u de gehele link kopiëren naar de adresbalk van uw internet browser)

In het geval het een McAfee product betreft dient u na de verwijdering ook de McAfee Removal Tool uit te voeren. U kunt deze gratis downloaden via:

http://download.mcafee.com/products/licensed/cust_support_patches/MCPR.exe

(Indien bovenstaande link niet aanklikbaar is, of niet werkt, kunt u de gehele link kopiëren naar de adresbalk van uw internet browser)

Na het klikken op bovenstaande link, zal de download direct gestart worden. Klik achtereenvolgens op "opslaan", "opslaan" en "uitvoeren". U kunt nu de aanwijzingen op het beeldscherm volgen.

De volgende procedure zal nogmaals alle rechten voor Windows opnieuw instellen.

Stap 1: Download en installeer het volgende:

http://www.microsoft.com/downloads/...56-d8fe-4a91-93cf-ed6985e3927b&DisplayLang=en

2. Klik op deze website op het knopje "Download"

3. Kies voor de optie "Uitvoeren".

4. Klik "Next" in de instalatie wizard".

5. U dient akkoord te gaan met de licensieovereenkomst om door te gaan.

6. Klik op "Install Now" (Nu installeren), kies dan ""Finish" (Voltooien)

7. Sluit Internet Explorer.

Stap 2: Aanmaken van een batchbestand

1. Klik op Start, Uitvoeren en type "notepad" (zonder aanhalingstekens). U krijgt nu een blanko document te zien in "Kladblok".

2. Kopiëer de onderstaande regels (tussen de stippellijnen) en plak deze in het kladblok.

------------------------

CD\

CD "%ProgramFiles%\Windows Resource Kits\Tools"

subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f

subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f

subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f

subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=administrators=f

subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=system=f

subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=system=f

subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=system=f

subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=system=f

subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=user_name=f

subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=user_name=f

subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=user_name=f

subinacl /subdirectories %SystemDrive% /grant=user_name=f

exit

------------------------

Stap 3. Ga naar Bestand / "Opslaan als" en sla het bestand op op het bureaublad als reset.cmd.

Stap 4: Voer het bestand reset.cmd uit dat op het bureaublad staat door erop te dubbelklikken. Er opent zich een zwart scherm. Sluit dit venster niet af. Deze procedure zou minstens een 20tal minuten in beslag moeten nemen. Als het voltooid is, dan zal dit scherm vanzelf sluiten. Herstart hierna de computer. Voer deze procedure dus nog niet uit indien U de pc dringend nodig heeft.

BELANGRIJK: Na de installatie van service pack 3 dient U de antivirussoftware zo snel mogelijk terug te installeren omdat U anders niet beschermd bent tegen virussen.

3. Nu zijn alle softwarepakketten, die in de weg zouden kunnen zitten, verwijderd en kunnen wij beginnen met het correct installeren van SP3.

- Herstart de pc nu, en blijf herhaaldelijk op de F8 toets tikken.

- In het scherm "Geavanceerde opties" kiest u voor "veilige Modus"

- Zodra u het inlog scherm te zien krijgt, logt u gewoon in onder uw eigen naam. U zult nu zien dat de omgeving ietwat aangepast is. Hier hoeft u zich geen zorgen om te maken, dit verandert weer terug na opnieuw opstarten.

- Nu kunt u het eerder gedownloade bestand dubbelklikken, zodat SP3 geïnstalleerd wordt. Volg de aanwijzingen op het beeldscherm.

- Nadat de installatie klaar is, zal er gevraagd worden om de pc te herstarten. Hierop mag U op OK of Voltooien klikken.

Herinstalleer nu de virusscanner die U in stap 2 verwijderd heeft.

Onderstaande stappen kunnen voor een mogelijke oplossing zorgen met betrekking tot het installeren van updates die aangeboden worden via de automatische updates na installatie van SP3.

1. Klik op Start, Uitvoeren en type "notepad" (zonder aanhalingstekens). U krijgt nu een blanko document te zien in "Kladblok".

2. Kopiëer de onderstaande regels (tussen de stippellijnen) en plak deze in het kladblok.

------------------------

net stop wuauserv

net stop bits

regsvr32 /s wuapi.dll

regsvr32 /s wuaueng.dll

regsvr32 /s wuaueng1.dll

regsvr32 /s wucltui.dll

regsvr32 /s wups.dll

regsvr32 /s wups2.dll

regsvr32 /s wuweb.dll

deltree %windir%\softwaredistribution /Y

md %windir%\softwaredistribution

net start bits

net start wuauserv

exit

------------------------

Stap 3. Ga naar Bestand / "Opslaan als" en sla het bestand op op het bureaublad als Update.cmd

Stap 4: Voer het bestand Update.cmd uit dat op het bureaublad staat door erop te dubbelklikken. Er opent zich een zwart scherm. Sluit dit venster niet af. Deze procedure zou minstens een aantal minuten in beslag moeten nemen. Als het voltooid is, dan zal dit scherm vanzelf sluiten. Herstart hierna de computer.
----------------------------------------EINDE--------------------------------------------------------------------------------

Hierna kun je in normale mode inloggen en Windows XP telefonisch activeren. Je zult zien dat je dan wel een installatie-id krijgt.

Veel succes en groetjes,
Marcel

Waarom zo'n lang antwoord, als ik de vraag goed begrepen heb, is het simpel!;
Klik op start en klik op uitvoeren. Type dan regedit. Druk op enter en ga naar de volgende sleutel; HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\Current Version\WPAevents. Eenmaal in deze sleutel, dubbel klik je op OOBETimer, en klik op wijzigen. Verander nu één van de cijfer. Bijvoorbeeld 33 naar 34. Klik daarna op ok en klik op kruisje. Ga dan naar start > uitvoeren Type het volgende:
%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a. Klik nu op Activeren via de telefoon ( de middelste optie ). Daarna kom je in een scherm en klik op volg dan gewoon de wizard. Vul een nieuwe code in ( Ik heb wel een Windows XP code, maar die mag ik hier niet plaatsen. ) en klik op bijwerken. Nu heb je windows opnieuw geactiveerd, met een hopelijk geldige code!

bescahdigd installatie-id

Hoi Miquel,

Die oplossing had ik ook al geprobeerd, en dat lukte ook niet. Ik bleef gewoon een leeg installatie-id houden.
Bij de meeste oplossingen, zoals jij die opgeeft, staat dan ook vermeld dat je het wpa.dbl bestand in de %windir%\system32 even moet hernoemen naar wpa.old en even een 'verse' uit moet pakken uit de i386-directory van de installatie-CD. Dat werkte echter ook niet.
De oplossing om service pack 3 erop te zetten is op zich vrij simpel en kort. Hetgeen wat het zo lang maakt is het stuk handleiding dat ik van Microsoft kreeg om service pack 3 'veilig' te installeren.
Mijn advies: als je toch een fresh install hebt, gewoon SP3 eroverheen knallen.

Groetjes,
Marcel

Topics uit 2005 mogen met een gerust hart met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan