X-box 360 game Schoonmaken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZinedineChladek

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2014
Heey,

Ik heb al Call Of Duty Ghost sinds die uitkwam. Na 2 maanden spelen is hij dus helemaal bekrast door mijn X-box. Helaas bood GameMania na die tijd geen garantie meer.

De game zelf schoonmaken kon niet bij die GameMania hebben ze me gezegt. En de dichts bij zijnde is 45 rijden/1.30u fietsen.

Is er een mogelijkheid om mijn Game schoon te maken? Ik laat hier onder een afbeelding zien van de kras.
---------------------------------------------------------------------------------------------
scrat.JPEG

Groetjes,
Zinedine

hoi,

er schijnen " handige " tips hiervoor te zijn. Heb het zelf echter nog nooit geprobeert, dus het is dan ook op eigen risico : http://plazilla.com/page/4295006213/een-kras-in-je-cd-herstellen. En anders zou ik toch overwegen om die 45 minuten rijden voor lief te nemen als je het zelf niet aan durft.

Als de krassen echt door de Xbox zelf is gemaakt, zou ik de xbox even na laten kijken, anders blijf je aan de gang ;).

Hallo,

Geen van die tips zullen werken. Want de kras is helemaal rond. Dit soort krassen worden vaak veroorzaakt wanneer je je X-box draagt. Aangezien ik die vaak verplaatst zal dat het wel zijn.

Ik ga gewoon die 45 minuten overwegen.

Bedankt voor de hulp
Groetjes,

Hoi,

Hopelijk lukt het je om de disc weer krasvrij te krijgen :). De krassen zijn ook inderdaad extreem, maar het was te proberen met de tips :).

Laat ons even weten of het gelukt is bij de andere vestiging van gamemania :D

Hallo

Hopelijk voor u is deze foto niet representatief ...

Dit lijken geen krassen meer te zijn , maar echt gleuven ...

Meestal neemt men een dun laagje af (frezen) ... of dit in dit geval nog haalbaar is ???

Veelvuldig laser (leesoptiek) kontakt met roterende c.d/d.v.d. lijkt mij aan de basis hiervan te liggen.

Of ... defekt toestel , of deze wordt bruusk bewogen terwijl deze moet lezen.

Het slijpsel afkomstig van de c.d./d.v.d. kan nu ook in het loopwerk aanwezig zijn , waardoor zuiver maken misschien wel raadzaam is...

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo,

Mijn game is gewoon weer schoongemaakt bij GameMania.

Bedankt voor jullie hulp :)

-Zinedine

Hallo

Voor de volledigheid van dit verhaal ...

Wat was de kostprijs om deze opnieuw te "polijsten" ???

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan