X en Y positie bepalen mouspointer / active form

Status
Niet open voor verdere reacties.

zRowix

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Voor de uitdaging van dirkdrent zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=273507

Ben ik bezig met een dartboard waarop je kunt klikken om zo de score bij te kunnen houden. Het liefst zou ik dan ook een rood puntje in me board krijgen waar ik geklikt heb maar dat is geen vereiste in eerste instantie is positie bepaling het belangerijkste.

Nu heb ik met een stukje code van een ander forum een mogelijkheid voor de x en y positie te bepalen van het scherm. Maar helaas lukt het me niet om van het active form de x en y positie te bepalen. Iemand ideeen ik hoor het graag. zie de bijlages om eventueel te kijken wat ik nu heb.
:confused:

Bijlagen

en voor de x en y gebruik je het mousedown event van het formulier of van de afbeelding van het bord. Bij dit event worden x en y automatisch bepaald en die kan je dan dus verder gebruiken.

access gebruikt trouwens een ander coordinatenstelsel als windows en dit zul je misschien om moeten gaan rekenen. hiervoor is de functie convertpixelstotwips beschikbaar (ff googlen)

en voor de x en y gebruik je het mousedown event van het formulier of van de afbeelding van het bord. Bij dit event worden x en y automatisch bepaald en die kan je dan dus verder gebruiken.

access gebruikt trouwens een ander coordinatenstelsel als windows en dit zul je misschien om moeten gaan rekenen. hiervoor is de functie convertpixelstotwips beschikbaar (ff googlen)

Oke maar hoe weet ik dan de positie van mijn popup form ?

Of is er een makkelijker manier om te bepalen waar ik klik in het form. er bestaat namelijk ook in code de screen.activeform.width hiet meer kan ik van het form waar ik op klik de breedte bepalen maar dan vind ik weer geen statement voor de mousepointer..

simpel gezegd wil ik het volgende kunnen doen op een form bij klikken

1. huidige breedte & hoogte form
  2. Huidige positie mouspointer breedte & hoogte

punt 1 - punt 2 is positie form onafhankelijk scherm resolutie.

alvast bedankt voor het meedenken

de x en y zijn natuurlijk relatief aan je popup.
de positie van het form kun je volgens mijn bepalen met de eigenschappen Top en Left?

het is lastig, dus ik heb geen kant en klaar antwoord....gewoon het een en ander uitproberen en vooral een goed voorbeeld zoeken met google...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan