• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

x-waardes sorteren scatterplot

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericabt

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Berichten
104
hallo,

Ik vraag me af of het mogelijk is dat de scatterplot zelf de x-waardes sorteert en een lijn op volgorde van de x-waardes tekent. Bij een normale invoer wordt de lijn getekend op basis van de volgorde in excel, zie voorbeeld voor verduidelijking. Alvast bedankt.

Bekijk bijlage test2.xlsx
 
zoiets?
let op als in de x waarden gelijken voorkomen gaat het fout als de bijbehorende y waarden niet overeen komen.
 

Bijlagen

  • test3.xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
hoi sylvester,

bedankt. Ik heb het voor dit moment exact zo opgelost. Ik vind het jammer dat er toch een vorm van sortering voor nodig is, toch allemaal weer dubbele regels en mijn grafieken zijn uitgebreider dan in het voorbeeld, maar het doet wat het moet doen. Je hebt gelijk mbt het punt van overeenkomstige x- waarden. Die komen voor bij mij en hebben dan een verschillende y-waarde. Dat gaat niet goed als je er niets aan doet, maar ik laat excel bij gelijke x-waarden bij een van de twee er 0,1% bij optellen, dus ik leg een nieuw punt er net naast en dan gaat het goed. Het is een beetje geprutst, maar het werkt. Misschien dat er nog iemand is die toch nog een slimmer idee heeft
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan