• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

X.ZOEKEN meer namen uit de eerste kolom filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

palmplaza

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2009
Hallo ik werk op een school en wil in een werkblad de admin laten werken met leefgroepen en klassen waar jongens inzitten, jongens van leefgroep zitten niet allemaal in de zelfde klas, dus ik wil uit de groepen namen in klassen laten zetten dus daar zitten jongens uit verschillende groepen, ik heb de basis werkbaar maar x.zoeken vind er maar 1 is er een mogelijkheid om uit de leefgroep jongens van de zelfde klas bij elkaar zetten, zoals het voorbeeld zou het moeten werken maar dan voor meer personen, admin mag alleen in het linkse stuk werken , rest moet aut.gaan worden, klassen worden op andere bladen gezet dat is het probleem niet, hoop dat het een beetje duidelijk is. Misschien is er een heel andere oplossing.
Dus in de eerste kolom staan bij groep de Nes 3 namen die in klas Cbasis zitten. nu doet x.zoeken maar 1 naam keurig in klas Cbasis hoe krijg het zo dat hij alle namen uit de groep in de juiste klassen dit is maar een oefenmodel, ook moet het zo zijn dat ik de namen in kolom bcd kan aanpassen en dat het aut. wordt doorgevoerd in de klas

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik kan er geen touw aan vast knopen. Een paar leestekens in je tekst zou ook wel helpen, en wat kortere zinnen i.p.v. één lange.

Waar moeten formules komen?
En welke tabellen dienen als basis? Ik zie op elk tabblad overal informatie staan.
Wat is de gewenste uitkomst? Vul deze eens handmatig in voor een aantal regels s.v.p.

x.zoeken

Hallo ja je hebt gelijk.
Ik heb in het vak waar Abasis staat in kolom H2 :H10. een formule gezet die uit de kolommen A tm D gegevens moet halen.

Ik wil uit de eerste kolommen a tm. D alle namen waar Abasis ( F ) staat naar de cellen onder FGHI, in dit opzetje zijn dat er dus 2: B,C,D,6 Aster Oranje Nes zet hij op de juiste plaats, is het mogelijk dat B,C,D, 12 Freek Mater Zijl ook naar de klas Abasis gezet worden?
In het echt wisselt dit per week.

Als dit zou lukken met een formule lukt het wel om de rest te maken.
Hoop dat het zo iets duidelijker is ?

Inderdaad, Alex heeft een formule voor G2 :D
Code:
=FILTER($B$2:$D$17;$A$2:$A$17=F$1;"")
Zie ook bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bijlage aangepast

ik heb de bijlage aangepast zie eerste bericht blad test formule staat onder G

resultaat

heren bedankt voor de medewerking deze code is precies wat ik nodig had , ik ga het nu helemaal opbouwen en uitwerken, :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan