X1600 pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ojisan_Buba

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2005
Beste allen,

Vooreerst ieder zalige Kerstdagen en het beste voor volgend jaar.

Hier mijn probleem. Ik heb mij een nieuwe kaart ATI X1600 pro aangeschaft. In de pc geeft hij bij de eerst koude opstart behoorlijke problemen: Heel het scherm heeft vertikale gekleurde lijnen naast elkaar zodat je niets ziet van de opstart. Indien ik dan reboot met de pcknop of ctrl alt del dan wordt het scherm goed en korrekt weergegeven, zoals het moet. In het begin van de koude opstart hoor je een ventilator even veel lawaai maken, na max 2 sec terug stiller.
Iemand hier een idee over???

Alle dank.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Marcel,
Hier de resultaten van mijn systeem, rapport gemaakt met Everest Ultimate Edition:

Ik heb mijn gegevens pc hier verwijderd.

Zo, heel wat en hopelijk heb je er wat aan. Ik heb reeds gelezen dat X1600Pro problemen kan geven met sommige Mobos. Heb ook op Asus forum dit gemeld.
Het geheel werkt goed indien ik een warme opstart pc doet. Maar niet goed zoals boven beschreven bij een koude opstart.

Laatst bewerkt:
Ik versta niet goed daat men heel wat info omtrent mijn pc vraagt n dan niet meer antwoord :shocked:
Maar goed, de vraag is opgelost. Mijn voeding is niet sterk genoeg om dit alles in één keer op te starten.

Beste groeten

voeding

wat voor voeding heb je dan, ik wil nl ook zo'n kaart kopen?

gr. Jochem

beste Jochem,

Ik heb een gewone atx voeding, 300w. Deze is goed voor eengewone pc met hier en daar wat aan hangen.
Maar zij komt in de opstart wel wat tekort, nl zij moet in één klap alle onderdelen pc de juiste Watt voeding geven. Nu heb ik die kaart gestoken en daardoor vraagt het geheel nu wat teveel ineens aan W. Wat ik nu doe is de pc opstarten zonder het lcd scherm, dit laat ik uit, na opstart start ik de lcd op en dan zijn er geen problemen.
Ik ga wel een zwaardere voeding steken, 400 a 450W dit is zeker voldoende. X1600Pro is al een kaart uit de beter klasse en vraagt ook meer voeding dan de andere. Je merkt dit bij de "betere" kaarten.
Ik ben wel tevreden over deze kaart. Zij is een heel goede keuze in prijs/kwaliteit. 1700 tot en met 1900 zijn natuurlijk wel beter maat merkelijk veel duurder.
Succes ermee,

Buba

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan