X1950 pro loopt niet optimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorrian17

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2007
Ik heb pas geleden de Radeon X1950 PRO gekocht maar de kaart presteert niet optimaal. Hij trekt need for speed pro street nog maar net op low. Ik heb alle drivers goed geintsalleerd. Ongeveer 5 keer opnieuw. Call of duty 4 hapert als ik op medium speel. Call of duty 2 trekt hij net op z`n hoogst. weet iemand hoe dit kan komen?
mijn computer:
Processor: Pentium 4, 3.2 ghz Multi Cpu
Geheugen: 2 Gb DDR400
Voeding: 550 Watt
Videokaart: Radeon X1950Pro 512 mb PCI-e
Moederbord: AsRock P4VM900
Hardeschijf: 250 Gb Sata-2
Geluidskaart: Creative 5.1 dolby Surround

Mijn videokaart wordt onder het spelen ongeveer 60 graden. Hij maakt wel een herrie.
Ik heb een merkloze voeding van 550 watt maar die was wel 25 euro dus ik denk dat het daar aan ligt maar dat weet ik niet zeker.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
groeten jorrian

Ik heb alles vol op aanbevolen bij call of duty 4. maar bij need for speed pro street staat alleen dat ik geen vista heb maar voor de rest ook alles op vol bij aanbevolen.

dit zal aan je processor liggen, want bij mij gaan deze 2 spellen bij mij vloeiend op high met anti aliasing en 8 AF

maar met de 9800 pro kon ik call of duty 4 op medium spelen zonder laggs. ik heb in ijn vorige computer de x1650 pro agp gehad met dezelfde processor en toen kon ik alles op high spelen.

Ligt het niet aan die merkloze 550 watt voeding? Of zou dat niet mogelijk zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
kijk eens hoeveel ampere op de 12 volt lijn zit.
er word namelijk 18 ampere aanbevolen voor deze kaart

Pentium 4, 3.2 ghz Multi Cpu
Dit is nogal een ruim begrip, en aangezien het een s478 moederbord dat alleen Pentium4 en voor dual-core Celeron D ondersteund.

zie hier

De beste processoren op dit bord zijn:
- de Celeron D 3,2 Ghz met 256 kb Cache en FSB van 533 dat is een multi CPU, maar door zijn lage cache niet geschikt om te gamen.
- Prescott Pentium 4 met 1 MB Cache en 800 Mhz FSB, maar dat is een single core.

Een goed moederbord + processor bij die 1950 PRO en dan draait ie wel deze games goed.

en als ik nog even verder lees, dan mis ik ook nog Dual-Channel voor het geheugen.

- 2 x DDR DIMM slots
- Supports DDR400/333 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity: 4GB

linkje naar alle gegevens

Laatst bewerkt:
klopt, een slechte processor met een goede videokaart gaat niet goed samen

das wel jammer dan
maar die videokaart is ook niet helemaal goed want die maakt echt een herrie van hier tot hokuspokus. dat is niet normaal gewoon. normaal is het als je in windows xp zit dat hij dan niet warm is en de fan dus ook niet hard draait. en als je dan gaat gamen dat hij dan warmer wordt en dan automatisch harder gaat draaien maar bij mij staatie altijd 100 % te draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan