x1950pro krijgt zwart scherm bij windows inlog en hoger dan 640x480 resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bf2Lover

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2005
Berichten
17
Hee.. (sorry voor dubbelpost, weet niet waar ik dit precies neer moet zetten)

Heb sinds 2 dagen nieuwe agp kaar gekocht: een best goede : ati x1950Pro 512mb
Nou zit ik al 2 dagen te knoeien om deze kaart goed te installeren. Eerst kreeg ik een ''zero display service error'', maar had gezien dat iedereen die die error had windows pro. sp2 had, dus nu xp home edition er op gezet en die error kreegik nietmeer.
Het probleem wat ik nog wel steeds heb is dat mijn scherm zwart wordt als ik mijn resolutie hoger dan 640x480 zet en hoger dan 4bits kleuren.
Verder als ik gewoon windows opstart komt hij niet bij het inlog scherm, daar word hij ook al zwart. Ik moet hem dus opstarten via vga modus.

Weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen? Kan het te maken hebben met te slechte voeding, want mijn kaart vereist al 100watt en mijn voeding is maar 400watt, verder heb ik 2 hdd,s en 2 dvd spelers. Zou hij dan een zwart scherm krijgen omdat hij niet genoeg stroom krijgt ofzo?

Weet niet of het nodig is, mar hier de rest van mijn pc:
amd athlon 3000+
2 gig ddr1
asus k8n moederbord
400watt voeding
x1950pro 512mb videokaart
 
Wat is het merk van die voeding, minstens zo belangrijk. En de aprte voeding op de videokaart wel aangesloten?
 
Aparte voeding voor videokaart aan gesloten ja

Voeding is van colorsit, niet echt bekend of wel? Deze is er in gezet toen mijn 600watt voeding bijna in de fik vloog..
 
Tsja, dat zou best wel eens het probleem kunnen zijn, die colors(h)it...

Een 400W voeding van een C-merk gaat dat niet trekken...
 
Sweex 650watt Gold, is dat wel goed genoeg dan? niet de beste, maar anders moet ik er een kopen van 100 euro, daar heb ik nu even geen geld voor.
 
Koop in ieder geval GEEN Sweex, Trust of Q-teq, allemaal troep!

Hieronder een overzichtje van A-merk voedingen:

A.C. Ryan Uitstekend
Aerocool Goed
Antec Goed
Aopen Goed
Asus Goed
Be Quiet Goed
Chieftec Goed
Coolermaster Goed
CWT Goed
Enermax Uitstekend
Enhance Goed
Enlight Goed
Fortron (FSP Group) Goed
Hiper Goed
Huntkey Goed
Levicom Goed
Nexus Goed
OCZ Uitstekend
Procase Goed
Revoltec Goed
Sharkoon Goed
Silentmaxx Goed
SilenX Goed
Silverstone Goed
Superflower Goed
Tagan Goed
Thermaltake Goed
Topower Goed
Q-technology Goed
Yesico Goed
Zalman Goed

Q-tec Slecht
Sweex Slecht
Trust Slecht

En die kosten echt geen 100, - euro hoor. Trouwens, 450/500W van een A-merk is prima!

Kijk hier voor een prijs-overzicht:

http://tweakers.net/pricewatch/cat/212
 
Je hebt ook .Net Framework 2.0 nodig om de ATI drivers te kunnen installeren, heb je die ook?

Ook altijd verstandig om eerst de oude drivers te deïnstalleren, waar je Driver Cleaner voor kunt gebruiken.

Tevens de nVidia nForce drivers voor de nForce 3 250 chipset herinstalleren alvorens die ATI drivers zou ook nog kunnen helpen.

Indien je alleen de harde schijf eraan hangt, zou die kaart gewoon moeten draaien, kun je altijd nog even proberen.
 
.net framework 2.0 heb ik.

Maar waaorm is sweex dan zo'n troep. Omdat het eerder kapot gaatofzo? Verder is voeding toch voeding..

Drivecleaner heb ik gebruikt, maar werkte nog niet. Windows overnieuw installeren helpte verder alleen die error er uit te halen

Alleen me harde schijf werkt niet. Heel maf, maar mijn 1 van die brede kabels moet aangesloten zijn anders denkt pc dat er geen hdd in zit. En die kabel past allen in mijn dvd brander of dvd speler =S die moet er dus ook altidj in. Verder heb ik al geprobeerd met loskoppelen, maar werkte ook niet. (denk dus omdat ik nietgenoeg los kankoppelen)

Zucht.. Word er beetje gek van..
 
Maar waaorm is sweex dan zo'n troep. Omdat het eerder kapot gaatofzo? Verder is voeding toch voeding..

Lees dit maar eens even:

http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/53173#a-merk

Edit:
Misschien hierop nog een aardige aanvulling uit de praktijk:

Volgens alle "power calculators" en berekeningen zou mijn eigen systeem een voeding moeten hebben van minimaal 375W. (het is al een oudere pc).

Ik draai echter 100% stabiel met een voeding van 330W, maar dan wel een Tagan en geen Sweex...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, ik kan deze sweex van iemand KRIJGEN, daarom probeer ik het toch. Kan verder toch niet echt kwaad? Ik kijk gewoon hoe het gaat. En als mijn systeem dan wel gewoon goed draait, dan hou ik hem gewoon, werkt het niet. Dan ga ik inderdaad even kijken welke nou echt de goede voedingen zijn.
Alvast bedankt, Ik denk dat ik het morgen of overmorgen kan testen, ik laat het nog wel weten.

Ik bedenk me dus nu. Als die sweex nog niet genoeg voeding levert, omdat het dan slecht merk is. Kan ik dan zoals op dat forum staat, mijn 2 B merken ook gewoon aan elkaar koppelen, of zal dat problemen geven.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dat is jouw keus. Persoonlijk zou ik een nieuwe graka van zo rond de 150,- euro denk ik niet aan een Sweex voeding toevertrouwen, maar niemand zal je verbieden om het te doen...
 
nou ga ik wel erg twijfelen :confused:

Wat raad je mij wel aan dan. Als videokaart al 100watt nodig heeft, en 2hdd's en 2 dvd spelers, welke raad je me aan onder de 100 euro.. die dus wel zeker 450/500watt heeft..
 
nou, heeft dus geen enkele zin gehad zoals al gedacht werd. Er staat ook op de voeding zelf dat bij 12 volt maar 25A gehaalt kan worden. En mijn vid zou schijnbaar 2x 12v, 30A nodig moeten hebben.

nou zie ik dan die sweex ook maar 1 12v rail heeft ofzo iets.. en A merk voedingen bijv 3 van 18A hebben bij 12v. Wat wil dit dan zeggen? want er staat soms bij 12v total= 40A is dat dan van alle 12v kabels? want dan heb ik er dus al 2 nodig van beide 30A. Is dat niet heel veel dan? Hoe werkt dat met die rails..

Kan iemand mij helpen zoeken. Welke voeding dan goed is voor (kan zelf wel zoeken, maar snap gewoon niet precies hoe die 12v1 en 12v2 enzo werken)
- hij moet 2x op 12v, 30A kunnen leveren
- 7 of meer 5,25inch aansluitingen hebben
En dit moet hij ook nog draaien:
- 2 hdd's (1 sata, 1 met 5,25inch aansluiting)
- 1 dvd brander
- 1 dvd speler
- Moederbord+ cpu etc
 
Laatst bewerkt:
als hij maar 6amp nodig heeft volgens jou (als we het over dezelfde hebben, want er zijn veel x1950 kaarten, ik heb de sapphire x1950pro 512mb AGP)
Waarom hebben andere mensen (wat ik lees dan) die eerst ook zwart beeld hadden met een slechte voeding en nu met een hele sterke voeding geen zwart beeld meer krijgen. Op mijn voeding staat bij 12 volt 25A en jij zegt dat hij maar 6A nodig heeft, dan zou het toch moeten gaan. Vind het een beetje raar.

Edit: Moet de voeding bij 12volt totaal meer dan 30A kunnen geven. Bedoelen ze dat dan? Niet dat het 30A per stekker is, vond het al zoveel.
Iemand die dit kan bevestigen?
 
Laatst bewerkt:
Geen één voeding "geeft" 30amp, maar is max. belastbaar tot.

Ook dient de kabel voor die kaart "vrij" te zijn, om die draad niet over te belasten, wat weerstand geeft en een mindere belastbaarheid.

Maar snap eigelijk het hele probleem niet, die 30Amp totaal heb je voor het hele systeem nodig, een voeding met 1 rail en verschillende aftakkingen, ook die voor op het moederbord, zou gewoon moeten werken maar dan dient het wel een A merk te zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan