x3 720BE draait op 2.1ghz?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sigurd

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2008
Hallo,

net nieuwe pc binnen. Alles netjes geïnstalleerd en nu zie ik in PC Wizard dat mijn processor, AMD x3 720BE op 2.1 Ghz zou draaien. Ik weet niet of ik het nu goed zie of dat er iets mis is, ik zal een screenshot posten. Kan iemand mij helpen?

bij voorbaat dank ;)

Bijlagen

• Processor.jpg
    Processor.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 25
Is het misschien al nodig om een BIOS update te doen?
Welk merk/type moederbord en BIOSversie heb je?

ik heb een MSI 770 C-45. Biosversie weet ik niet precies, maar ik heb net nog de drivers geïnstalleerd enzo. Een processor heeft toch geen drivers nodig?

Kijk eens met andere programma's wat ie aangeeft, dan kunnen we de fout lokaliseren. Wat zegt Windows er trouwens zelf over in systeemeigenschappen?

Daar dacht ik ook aan, maar in pc wizard staat ook al een kopje Huidig: 800 Mhz ofzo.
Lijkt mij dat ie teruggeklokt is naar 800 vanwege de Cool 'n Quiet. Die 2100 geeft de stock clockspeed aan zo te zien.

Als ik in mijn Pc wizard kijk staat er Intel core 2 duo E8400: 3600 MHz (huidig: 2400.11 Mhz) vanwege diezelfde techniek, maar dan de intel variant :P

ik had t plaatje niet geopend... :(

t moederbord heeft bios 7599v11.zip nodig.

andere optie zijn verkeerde instellingen in de bios (kan me niet voorstellen), of gewoon foute info in het programma.

Als je niet aan je bios hebt zitten sleutelen lijkt me dat het ook niet. Heb je dit wel gedaan is het wel aan te raden hem even terug te zetten naar factory settings. Heb je dat niet gedaan, zou ik inderdaad even kijken of het nodig is een update te doen naar de bios revision in Marsmannetjes bericht hierboven.

En foute informatie kunnen we al met enige zekerheid uitsluiten als je ons even kan vertellen wat andere programma's zeggen, zoals CPU-Z, Everest (zucht..) of Windows zelf.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Tja, je zegt wel (zucht) Everest, maar met dat programma (Everest Ultimate) had je in 1 oogopslag gezien waar het probleem lag (bios-versie, FSB-instellingen o.i.d.) !

Op dit forum wordt meestal PCWizard aangeraden, maar mij is volstrekt onduidelijk waarom.

Goed programma voor 'n leek, maar voor ECHTE informatie heb je Everest of SiSoftSandra nodig !

Greetz,

Harry.

Komt uit eigen ervaring, bij mij pakte Everest helemaal niks goed.

Hoi !

Tja, het spijt me, maar dan heb je het mogelijk over de gratis versie, die inmiddels 3 jaar oud is !

Maar eh....met welk programma lees je 'n bios uit ?
Of je graka, je besturingssysteem, je aanwezige audio/videocodecs etc. etc.

En levert je ook nog alom gerespecteerde benchmarks, stabiliteitstests, monitordiagnose ?

Toch echt niet met PCWizard !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja, het spijt me, maar dan heb je het mogelijk over de gratis versie, die inmiddels 3 jaar oud is !

Maar eh....met welk programma lees je 'n bios uit ?
Of je graka, je besturingssysteem, je aanwezige audio/videocodecs etc. etc.

En levert je ook nog alom gerespecteerde benchmarks, stabiliteitstests, monitordiagnose ?

Toch echt niet met PCWizard !

Greetz,

Harry.
Harry, heb je het progamma wel eens goed bekeken?

Er zitten zat benchmarks in (al weet ik niet wat de kwaliteit is: ik adviseer pc wizard niet voor zijn benchmark-functies..)
Info over besturingssysteem
Er zit wat info in over audio/video code
Het leest je bios uit

Laatst bewerkt:
Nou bedankt voor de reacties heren, het probleem lijkt echter alweer opgelost te zijn. zonder dat ik iets heb gedaan geeft hij nu wel 2800 mhz aan, de 800 huidig is volgens mij de mhz die hij op dat moment gebruikt.

Vreemde zaak, als er weer iets verandert zal ik wel weer posten :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan