x800xt werkt niet, NO SIGNAL

• Onderwerp starter Onderwerp starter fair
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fair

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2005
ik heb vandaag een nieuwe computer gebouwd waarvan je de hardware hier onder ziet.
ik heb alles in elkaar gezet en de stekkertjes aangesloten, maar als ik de pc opstart zegt mijn beeldscherm alleen NO SIGNAL. heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan verhelpen?

specs:

ATI radeon x800xt http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JAXA90
amd 64 3000+ venice http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=HHDA04&
Asus A8N-E http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=GHEA06&
OCZ ultra performance pc3500 DDR 3x 512mb
350watt van WINTECH ELECTRONICS CORP

ik heb mijn geheugen bankjes in de plekken 1/2/3 en 2/3/4 gehad. ik heb het al met 1 geprobeerd en deze heeft op 1 en 3 gestaan. maar niks werkt :(

stekkertje van de kaart is ook aangesloten

nee, geen piepjes maar alle fannetjes draaien wel gewoon (videokaart, southbridge en casefans).

trouwens nog wel iets vaags, ik kan de pc wel gewoon aanzetten met de powerknop. maar uitzetten doet ie niet, ik heb hem een geruime tijd vast gehouden maar hij blijft gewoon draaien, zou dit er misschien te maken mee kunnen hebben?

Ligt naar mijn mening aan je videokaart,druk hem er eens goed in en kijk eens alles goed na.
Anders mischien de mogelijkheid om een andere proberen?

nee, dit is mijn eerste pci-e systeem dus, ik heb alleen nog maar agp kaarten liggen.

Hoor je wel de schijf opstarten.

ik heb er de laatste 3x geen hdd inzitten om te kijken hoe die het deed als ik daar geen stroom voor hoefde te gebruiken (zonder succes overgins), ik ga het morgen weer proberen met een 450watt voeding uit een andere pc en met hdd's.

Zie je wel aan je kast of hij opstart door de lampjes op de kast groen en geel.

ook vreemd, ik heb volgens het boekje alle stekkertjes van de hdd/power leds goed aangesloten maar ik zie geen 1 led branden.

Met andere woorden je hebt dus helemaal geen stroom op de kast. Dan zal je misschien een stekker verkeerd hebben gezet. Alles dus even controleren op je moederbord.

als ik geen stroom had, zouden mijn fannetjes toch ook niet moeten draaien (ook de LEDS in mijn fans werken).

Dan zou ik het ook zo niet weten, maar er is vast wel iemand anders die je hiermee kan helpen.

Laatst bewerkt:
Code:
Maximaal  4096 MB 
Type  DDR-SDRAM 
Geschikt voor  4 x DDR-DIMM 
Standaard  DDR200 (PC1600), DDR266 (PC2100), DDR333 (PC2700), [b]DDR400 (PC3200) [/b]
Dual Channel word ondersteund  Nee 
ECC-geheugen word ondersteund  Nee  
Registered-geheugen word ondersteund  Nee

OCZ ultra performance pc3500 DDR 3x 512mb
licht het daar niet aan
staat nml pc 3200 max en niet pc 3500

Laatst bewerkt:
aha, zou ik dan niet gewoon 1 pc3200 erin kunnen gooien (met die 3 pc3500 erbij) en dan die andere 3 ook op 400mhz gooien?

btw, mijn vorige mobo (dfi lanparty ultra b) stond dat ook op, maar ik kon wel gewoon pc3500 draaien :s

Laatst bewerkt:
Het is volgens mij zo dat het geheugen dan gaat werken met wat het moederbord aankan.
Dus de pc3500 DDR werkt maar voor een pc 3200.:confused:

dat dacht ik ook, dat het downwards compatible was.

anyway, hoe moet mijn cooler eigenlijk op me socket? omdat sommige mensen zeiden dat het mijn cpu was ben ik toch gaan twijfelen. moet dat vastmaak hendeltje naar boven of naar onderen?

ik bedoel met hendeltje staan, offie aan de bovenkant van de heatsink moet zitten (dus aan de kant van het "dak"), of aan de kant van mijn vga kaart etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan