X850 XT of 7600 GT?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Testrijder

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Hoi,

Ik vind dat ik toe ben aan een nieuwe videokaart, mijn x300 is erg achterhaald. Een spel als doom 3 wil ik mooier dan nu kunnen draaien. Ik wil rond de 200 euro zitten. Na een beetje rondkijken op internet lijken 2 kaarten in aanmerking te komen.
Namelijk:

Ati X850 XT
Geforce 7600 GT

Ik weet echter niet welke kaart een betere investering (ook in de toekomst) zal zijn.
Wie kan mij er meer over vertellen? Is er nog iets anders waar ik rekening mee moet houden?

Mijn systeem heeft 1GB werkgeheugen en een amd 64 3500+ processor. PCI-e wordt ook ondersteund.

Bedankt

devin88 zei:
ik zou voor de Nvidia gaan :thumb:

DEvin

Je weet dat Microsoft de drivers voor Vista van nVidia niet gaat ondersteunen? en wel die Ati?

En Ati loopt voor op nVidia, momenteel, dus vanwaar die voorkeur?

Allen bij een SLI bord kunnen alleen nVidia kaarten samenwerken, maar dan heb je, en een SLI bord nodig, en twee videokaarten.

de 1800 en 1900 serie zijn wel leuke kaartjes maar de rest van ati spreekt me niet zo aan voor te game. wat zeggen jullie hier van .... :p

dan heb je nog de 1600 serie :(

Je weet dat Microsoft de drivers voor Vista van nVidia niet gaat ondersteunen ??

dat zal wel mee vallen denk ik aan gezien echt niet iedereen nieuw moederborden en,
beeldkaarten gaan kopen voor een te over prijsde windows cdtje :D

Bedankt voor jullie reacties, maar ik heb helaas niet echt iets kunnen leren van jullie?
Lange Pier, bedoel je dat er geen drivers van nvidia zijn te installeren als Vista er is?

De 7600 GT is beter voor games dan de X85 XT?

Testrijder zei:
Bedankt voor jullie reacties, maar ik heb helaas niet echt iets kunnen leren van jullie?
Lange Pier, bedoel je dat er geen drivers van nvidia zijn te installeren als Vista er is?

Je kunt na zo'n vraag van niemand iets leren, ten eerste is het vaak een persoonlijke mening over een merk, ten tweede geven bijna alle reviews over deze merken aan dat ATI een voorsprong heeft op de gebruikte technieken, maar leren doe je pas als je ze alle twee hebt gebruikt.

Vergelijk de uitvoeringen van die twee kaarten zelf eens, qua geheugen, groote, type en snelheid, de snelheid van de GPU, de RAMDAC, aantal pipeline's etc., er zijn er vele uitvoeringen, dus de vraag welke beter zou zijn is ook niet te beantwoorden.

Dus selecteer ze eerst op prijs, een niet onbelangrijke factor, en vergelijk dan die twee die je hebt gekozen.

Ik bedoelde dat Microsoft heeft aangegeven dat ze de drivers van ATI gaan certificeren voor het gebruik in windows vista, en die van nVidia niet, maar dat wil niet zeggen dat ze niet zullen werken, de helft van mijn drivers zijn ook niet gecertificeert, maar werken toch.

Testrijder zei:

ik neem het toch aan dat de geforce 7600gt een goede kaart is.
ik koop em ook maar wel de xxx edition van die serie
check www.googles.com voor de revieuw :thumb:

ok dan, ik zie ook dat de geforce betere benchmark resultaten behaalt. Ik weet niet in hoeverre dit belangrijk is..... Maar het feit dat daar zoveel aandacht aan wordt besteed zal wel iets zeggen...

Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor de XFX GeForce 7600 GT DDR3 Extreme Edition (256 / PCIE)

Iedereen bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan