XAMPP Apache/ftp server vanaf andere PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

patjebond

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Hallo Helpmij'ers.

Uit vroegere ervaring heb ik XAMPP apache gebruikt, ik weet goed hoe dit werkt. Prima programma om bestanden op je IP host te zetten.

Nu is mijn vraag, ik heb dus een PC waar ik XAMPP op heb met Filezilla server en Apache aan in XAMPP. Maar ik wil vanaf dit vanaf een andere PC kunnen besturen zodat ik hier vanaf bestanden kan uploaden op die host. Maar ik heb geen idee of ik Filezilla hiervoor moet gebruiken of dat ik ook alleen apache kan gebruiken, ik weet over Filezilla server alleen dat het in principe hetzelfde is als apache, inloggen op een host en dan bestanden uploaden. Kan iemand mij hiermee helpen?

Filezilla is een ftp client, heb je de ftp server ook al goe ingesteld?

Dat weet ik niet.

Ik heb het IP nog staan op 127.0.0.1, poort 21 en 14147 open en een user aangemaakt met wachtwoord.

127.0.0.1 = localhost, dus alleen bereikbaar op de pc waar je xampp op geinstalleerd hebt.

Als je binnen het zelfde netwerk op de andere computer wilt komen met ftp dan moet je het volgende doen:
pc1 = xampp server
pc2 = pc waarvan je op je xampp server wilt komen met ftp.

ps. Ik ga er vanuit dat je windows gebruik

1. Zorg dat je het ip adres komt van pc1, Dit kun je doen door bij start->uitvoeren: cmd.exe in te typen en vervolgens in het dos(zwartscherm)-scherm intypen: ipconfig. Nu kun je het ipadres zien van die pc.
2. Zorg dat je xampp + filezilla server heb aanstaan en dat minimaal 1 gebruiker via filezilla toegang heeft naar de map van je htdocs(hier staan je webbestanden in.)
3. Zorg dat je op pc2 een ftp programma hebt(filezilla client) om te kunnen verbinden met pc1.
4. Log in via pc2/filezilla client met het ip adres en de gebruiker die aangemaakt is op pc1 via filezilla server.
5. Je kunt nu bij de bestanden van pc1 met pc2

Extra:
Wil je buiten je netwerk op pc1 komen, dan zul je het ip adres van pc1 + poort 21 open moeten zetten in je router/modem.

Succes!

Duidelijk! ik zal het proberen met het IP van pc1, ik had poort 21 al opengezet maar ik kan toch niet connecten op mijn IP van www.whatsmyip.org . Maar ik zal kijken.

Ook moet ik voor mijn User een homedirectory selecteren, wat moet dit precies zijn? gewoon C:\?

zorg dat je ftp server ook host op het ip van je pc, kijk even via cmd naar iponfig /all daar kun je alles vinden.je homedirectory moet htdocs zijn.

Werkt nog steeds niet!

Ik heb het geprobeerd, mijn apache doet het gewoon maar Filezilla client wil gewoon niet connecten met Filezilla server. Ik heb een aantal afbeeldingen gemaakt om het wat beter te laten zien. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn server runt op een static ip van 192.168.1.100
mijn pc runt op 192.168.1.101

Ik heb al geportforward op mijn modem + router, de poorten 21, 80 en 14147, ik kan mijn apache gewoon bereiken op 77.165.48.21

In het plaatje hieronder, deze poorten heb ik al toegewezen vanaf mijn modem aan mijn router
45513194.jpg

64472771.jpg

47429579.jpg

75396168.jpg

96850390.jpg

50554617.jpg

33070860.jpg

Ik weet dat er 127.0.0.1 staat, maar als ik 77.165.48.21 of 192.168.1.100 intik geeft hij een error

Laatst bewerkt:
Probeer eens de volgende instellingen (zie plaatje). Hiermee maak je een snelverbinding naar het ingetikte ip-adres.

Ik hoop dat het lukt. Las het niet lukt, laat maar even weten wat eraan schort.

Groeten Chris

Bijlagen

• filezilla.jpg
    filezilla.jpg
    31,3 KB · Weergaven: 102
Hallo Chris,

Het is al opgelost, met een beetje hulp van een kennis. Toch bedankt voor de hulp!

Mvg

Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan