XAMPP hoe kan ik netbeans laten opslaan in /var/www

Status
Niet open voor verdere reacties.

tranceftw

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo, ik ben vandaag bezig geweest met het opzetten een lampp server zodat ik ook op mijn linuxdeel van mijn pc kan php programmeren. Nu zit ik echter met het volgende probleem. Ik werk met netbeans maar ik zou mijn project moeten kunnen opslaan in /var/www/ want daar is mijn localhost gesitueerd. Maar natuurlijk, als ik in netbeans deze map wil selecteren om hierin alles op te slaan dan gaat dat niet want je moet root zijn om dat te kunnen doen. Natuurlijk heb ik geen zin om telkens via sudo nautilus en dergelijke mijn project op te slaan in die map. Zo verlies ik veel te veel tijd want soms test om de 10 seconden iets. En als ik dan telkens alles opnieuw moet naar die map overplaatsen is dat een enorm tijdverlies. Kan iemand mij helpen aub? Ik zit zo graag op ubuntu... Misschien is het ook mogelijk om mijn localhost in een andere map te plaatsen?

Hopelijk kan iemand mij helpen

P.S. Ik weet niet of ik het hier moest posten of in de sectie programmeren=>php, maar dit leek mij het best om in te plaatsen.

Grts

Laatst bewerkt:
Ik was 2u bezig toen ik besloot hier mijn vraag te stellen. Twaalf minuten later is het probleem opgelost. Ik heb een map aangemaakt in mijn /var/www/ en die heb ik toegankelijk gemaakt voor mij en niet enkel voor de root... Nu kan ik daar dus al mijn projectjes in opslaan.

Toch bedankt voor de hulp die ongetwijfeld gekomen zou zijn. :-)

Grts

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan