XAMPP inkomende verbindingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dherder

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Hi,

Ik heb zelf een bijzonder probleem en heb heel Google al afgezocht maar kon geen oplossing vinden.

Mijn website gehost op m'n pc met XAMPP (Windows 7 Pro 32-bit) is voor iedereen buiten het netwerk prima te bereiken. Maar als iemand in mijn eigen netwerk probeert te verbinden met de website kan de browser geen verbinding krijgen.

Firewall uitdoen helpt niet. Voor zover ik kan zien blokkeert er niks mijn port 80..

Wie kan mij helpen?

Mvg,
Lennart

Dat klopt allemaal: Wat je probeert te doen is een soort 'draaideur', dus naar buiten (want publiek ip-adres) en dan via portforwarding weer naar binnen.
Wat je moet doen is ervoor zorgen dat het lokale ip-adres van je webserver wordt gebruikt (dus het 10.x.x.x of 192.168.x.x of 172.x.x.x ip-adres) als je het adres van je site ingeeft in je browser, dus niet het Internet ip-adres.
Makkelijkste manier daarvoor is het aanpassen van het hosts bestand.
Aanpassen hosts bestand (in dit voorbeeld heet je site www.mijnsite.nl en het interne ip-adres is 192.168.1.33):
Maak een snelkoppeling op je bureaublad, met de volgende aanroep:
notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
[Indien XP]: Dubbelklikken op die nieuwe snelkoppeling is genoeg. Ik neem aan dat je zelf Administrator-rechten hebt.
[Indien Vista/Windows7]: Rechtsklikken op die nieuwe snelkoppeling en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"
Invoegen op een lege regel:
192.168.1.33 www.mijnsite.nl
Dan op het rode kruisje van Kladblok drukken en aangeven dat het gewijzigde bestand moet worden opgeslagen.
Daarna testen of je er wél op kunt komen vanuit je browser.

Succes,

Tijs.

Dank u, nu doet hij het wel.

Wat ik me wel afvraag is dat hij het eigenlijk altijd deed, maar opeens deed hij het niet meer?
Enig idee hoe dat gebeurd is?

Want deze oplossing draait eigenlijk om het probleem heen..

Het is algemeen bekend dat het draaideur-idee waar ik het in mijn vorige posting over had nooit werkt. Dus "om het probleem heendraaien" is niet aan de orde.
Ik heb geen idee hoe je het ooit had, maar misschien gebruikte je telkens http://localhost of http://127.0.0.1 als adres in je browser (als de XAMP server dezelfde pc is als je nu de posting geschreven hebt). Ook kan het zijn dat je website ooit op het Internet (dus buiten het lokale netwerk) gehost is geweest.

Meld even de vraag als opgelost: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan