XBMC ziet NAS niet als nieuw te scannen bron

• Onderwerp starter Onderwerp starter Remy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Hallo beste helpers,

Heb al diverse fora nagelopen op het volgende probleem, wil via mijn Synology NAS films
laten streamen naar mijn android media box. Nu gaat dit bij .avi .mkv etc allemaal vlekkeloos
wil ik echter een DVD map af laten spelen, dus met .vob .ifo bestanden, dan gaat het niet
goed. Dat wil zeggen, ik kan de map openen en dan vervolgens verschijnt de map met
audio_ts en video_ts en vervolgens de .vob bestanden daar kan ik wel op dubbelklikken
maar dan opent xbmc vervolgens maar een deel van de film en als ik al in menu kom
is dit niet helemaal correct omdat de knoppen die daar zitten nergens naar toe leiden
lijkt het wel.

Zoals sommige fora al aangeven, zou je de media inhoud moeten laten scannen met
een bepaalde soort 'scraper' maar ik krijg als ik mijn synology toevoeg als bron geen
optie om die te laten scannen...:confused: Iedere andere bron (SD kaart, externe USB)
heeft wel deze mogelijkheid...:rolleyes:
Heeft er iemand een duidelijke workaround om dit klusje te klaren...?

Alvast hartelijk dank voor jullie tips en hulp :thumb:

Gr,

Remy

Een DVD is geplitst in .VOB bestanden van (uit mijn hoofd) 2 GB groot. Dus elk .VOB bestand bevat maar een deel van de film.
Het .IFO bestand bevat de informatie over hoe het geplitst is, het menu etc.

Oftewel: Je moet niet de individuele .VOB bestanden openen maar het video_ts.ifo bestand in de video_ts map.
Natuurlijk moet XBMC daar wel mee om kunnen gaan, de DVD moet geen beveiliging (meer) hebben etc.

Tijs.

Hoi Tijs

XBMC speelt volgens de berichten alles af :rolleyes: En beveiliging ? hoe bedoel je precies...
Mijn oude mediaspeler (Mede8er) speelt deze map wel gewoon af. Zijn gewone downloads
van Usenet, dus meestal zit daar al geen beveiliging meer op ;)

Gr,

Remy

Zoek het uit m.b.t. XMBC, zou ik zo zeggen. Geen idee waarom je die vraag nu aan mij stelt.

Tijs.

Quote dnties : de DVD moet geen beveiliging (meer) hebben etc.

Je geeft aan waarom ik je iets vraag ! zie quote en je antwoord is wel een beetje kort door de bocht
als je aangeeft 'zoek het uit m.b.t. XBMC' :confused: Ik meen dat ik op een redelijke manier
vroeg of iemand nog een andere tip heeft om de NAS server te laten scannen op nieuwe media

Of interpreteer ik je antwoord op een verkeerde manier ? :rolleyes:

a. XBMC ziet wel degelijk de map, dus de titel van je vraag lijkt fout.
b. Of XBMC ook "volledige dvd's" kan afspelen weet ik niet, dat moet je zelf even uitzoeken. IK richtte me erop dat je blijkbaar het verkeerde bestand opent in XBMC, want dat was in ieder geval "fout" gedaan vanuit je startposting en dat levert onvolledig films op om af te spelen.

Tijs.

Hier de combi Raspberry Pi met RaspBMC (=XBMC) en Synology. De inhoud van een DVD is gewoon af te spelen. Weet even niet meer zeker of hij dan wel correct wordt meegenomen in de lijst met films. Kids hangen voor tv dus dat kan ik nu niet even testen.

De standaard scraper van de nieuwste versie zou vanzelf nieuwe films en muziek moeten detecteren. Gewoon een SMB share toevoegen naar je NAS. Vooral geen watchdog scraper add-on installeren. Werkt perfect maar je mediaspeler wordt er onwerkbaar traag van.

@ Roger,

Als ik hem idd via SMB share toevoeg lijkt het wel beter te lukken !:)
Maar snap eigenlijk niet waarom gewoon upnp niet (goed) lukt qua
sharen... Hij laat toch ook de toegang tot de NAS zien, alleen ontbreken
er een paar bestanden/mappen.

Anyway het werkt, zei het dan met een omweg ;)

Gegroet allen en de beste wensen voor 2015 !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan